AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
731

Nu är det färdig lekt, äntligen köpt en E39

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hallå alla

Nu har vi gjort det.....skaffat en nyare BMW. Jag har väntat länge på denna stund. F-N vad 528án går fint. Den passar oss som handsken.

Det bästa så här långt:

1. Snygg
2. diskret
3. komfortabel
4. tyst i kupén
5. hyffsat snabb
6. lite mer snygg
7. skinnet luktar gott
8. går att koppla ur antispinn
9. motorljudet
10. sa jag snygg???

....imorgon ska jag visa vad vänster filen på essingeleden skall användas till....

Jag kommer nog på litet mer snart.

Ha en bra kväll / Wallace

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag får väl gratulera till köpet och en fin vagn, ta det lugnt på vägarna, gör inte som jag...
KAn du berätta lite mera om bilen??

Mvh Bmw 4-ever

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Grattis Wallace! :)
Har haft 2 st 528:or (E39) och jag gillade dem båda starkt. Den har en perfekt kompromiss mellan storlek, komfort, motorstyrka, säkerhet och bränsleekonomi.

Hoppas att den bjuder dig många sköna mil!

Marin
Bruksbil
Jag är inne på min fjärde e39 (1st 523 och 3st 528)
Bättre bil för mindre pengar, begagnad iaf, går inte att hitta.
//Marin
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Lycka till och grattis - Wal!

Ta det lungt i vänsterfilen - tygla odjuret medans det är tid. Man får inte släppa på för mycket...

Visst morrar den fint o sen tycker jag den är snygg - tycker inte du det? :-))

Mvh

/NP
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Grattis! En underbar bil, så vacker och rymlig, så komfortabel och rolig, med härlig kvalitetskänsla och en "chunkyness" i styrningen som är oslagbar...allt till rimlig ekonomi!

Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Ahhh

Nu ska jag åka från jobbet......och ni vet alla vad det betyder...just det:

Åka i en fin och skön E39á. Jag har längtat hela dagen på att få åka med bilen......så härligt är det.

NP:

Snygg är bara förnamnet på E39án....:-)...den är sexig! Jag tror jag tar och gifter mig med bilen. Men då behöver jag några vittnen och någon som kan förätta det hela...

Mvh / Wal
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Tycker fortfarande att E34:an slår det mesta BMW gjort vad gäller styling å kaross
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
cstjawa

E34 är verkligen en vacker bil, den kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. En E34 är ganska "färdig" som den är.....med en E34á kan man verkligen leva upp till mottot "less is more"

Men tiden går vidare och familjen beslutade att satsa på en litet nyare BMW så det slutade med en E39á.

Hejz / Wallace
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan hålla med att E34 är en snygg bil, men den representerar en tidigare generation då bilar skulle vara lite kantigare och inte så runda som denna generations bilar. Stod och tittade på en snygg mörkröd
E34 520-94 hos en bilhandlare idag och kan bara instämma de är snygga.
Länk
Bakdelen på en E39 sedan, kan igentligen vara minst 10 andra bilmärken som ser liknande ut.

MVH
Hasso
Länk

Wallace: håller med , det var ett steg uppåt/framåt med en E39 här med...

Och liksom Hasso får jag väl (tyvärr) säga att E39 touring är betydligt snyggare än sedanen ( E34 designen är nog mer lyckad där både sedanen och touring är ( i mina ögon) vackra bilar...).
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hallå

Det gör inget att baken ser ganska "vanlig" ut, nu får jag tillfälle att visa den för de flesta Volvo, Saab, Toyota och andra bleka märken.

"Eat this" säger E39án till dessa när baken visas.

Ha en bra kväll på er / Wal
bergse
Wallace; det bästa av allt är att känslan sitter i väldigt väldigt länge. Jag har haft min i 17 månader nu och längtar alltid till nästa gång jag får köra den.
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Ja, känslan lär nog sitta i ett bra tag.

Vi ska komma ihåg att vår förra bruksbil var en Ford Scorpio "ugly-modellen".

Med detta i åtanke står det ganska klart att upplevelsen är total. Forden är inte riktigt i samma division som E39án.

Forden var fruktansvärt dyr i reparationskostnader, allt gick sönder på den. När en sak var lagad var det dags för nästa...och det var inga små saker som krånglade.

Som referens kan jag nämna att Ford tar 2000:- för att koppla upp bilen för en dator diagnos. 2 gånger var vi tvugna att göra detta....tack för kaffet kände vi till slut.

Men det var då det, som sagt nu är det andra bullar som gäller, får hoppas på att E39án sköter sig litet bättre.

Mvh / Wal
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Högerfilen på Esingeleden går garanterat fortare än vänsterfilen. Sen det blev fyrfiligt behöver man inte ha vunnit på lotto för att få "Bosse" fil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.