|
|
|
|---|---|
ThompaK |
Tjena Jag har köpt en Bmw 325a, -92 för en månad sen och har varit rätt försiktig med att trycka eftersom det varit halkigt! Men nu idag så testa vi pressa lite! Vart ska varvstoppen gå in?..Vad ska dom göra 0-100?? Varvstoppen gick inte i, och den gjorde 0-100 på 7,2, med vinterdäck 195, 75, 15..15liter i tanken samt en passagerare! Ända jag vet..är att det är M3 sportavgas från ljuddämparen!.. Tacksam för svar Mvh Thomas |
|
På min 325-92 går varvtalsstoppet i vid ca 6500 RPM och enligt modellguiden gör den 0-100 km/h på 8,0 sek. Länk Mvh / Malte |
|
ThompaK |
Okej Men hur kan det komma sig tror ni? skulle vara tacksam för svar Mvh Thomas |
|
Trimchip kan flytta eller ta bort varvtalsstoppet. Mvh |
|
|
Tacka vet jag varv stopp... Utan det had lille bilen varit död garanterat..... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
ThompaK: 0-100 på 7.2 sek. hur mätte du detta? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
ThompaK |
Tjena Ja vi mätte med tidtagarur Kan det vara chip alltså? För den matar riktigt bra faktikskt Mvh Thomas |
Perkka |
ThompaK: Åkte själv en 325 91B för några dagar sedan, & den varvade strax över 7000 varv/min.. Ägaren påstod dock att org.chippet satt i, e dock tveksam till d.. Men jäklar va bra den gick, trodde 325 E36 skulle vara mycket slöare.. 0-100 på en grisblink.. Dubbla 3" avgassystem= mycket skönt ljud.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
ThompaK |
Okej Så vad tror ni?? |
Hubbe328 |
Tidtagning med tidtagarur och mot hastighetsmätare känns inte som riktigt tillförlitligt, då ska du nog upp till en 105 på mätaren om det ska stämma. Men om du kommer upp till 100 på tvåans växel så tjänar ju du mycket tid på en växling mindre. Detta går endast med flyttat eller borttaget varvtalsstopp. Så iså fall är den chippad. |
ThompaK |
Okej Faktum är faktiskt att vi drog den strax över 100 för att vara säkra |
|
Chippa hos qvarnis o flytta varvspärren till 7000, Det gör gott BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.