AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
820

Euler GmbH i Tyskland Erfarenheter ?

SF
10
SF
BMW 528 Touring -98 ?
Hej

Har någon erfarenheter av Euler GmbH i Frankfurt.
Dom är återförsäljare för BMW. Jag har talat några gånger med dom och börjar att undra lite.

//Stefan
Hej!

Euler är väl en välrenommerad BMW-återförsäljare om jag minns rätt? Borde minimera risken. Är det den billigaste touringen du har bokat? När en bil är 2-30000 kr billigare än de andra i lager ska du nog vara lite försiktig, även hos BMW. Ofta är det en f.d. krockad bil, många ägare, ej 100%-ig servicehistorik el dyl. men den kan ju vara helschysst också, man vet aldrig!
Lycka till!

Mvh Johan
SF
10
SF
BMW 528 Touring -98 ?
Hej Johan

Jag har talat med försäljaren och allt låter nästan för bra.
Bilen är krockfri, serviceboken full, alla servicarna är gjorda hos Euler och dom sålde bilen när den var ny.
Endast en tidigare ägare men han bekräftar inte alla min frågor i sina mail utan några missar han och när man ringer så är det inga problem. Därför blir jag lite undrande. Jag har bett han faxa Fzb och serviceboken så vi får se vad som händer.

//Stefan
SF
10
SF
BMW 528 Touring -98 ?
Jag var nere hos Euler i förra veckan.
528 var verkligen inte 100%. Fyra servicar på 13.800 mil, tjänstebil, företaget köpte 2-300 bilar av dom per år och hade därmed avtal att göra vissa servicar själva, som inte fanns med i boken. Hittade däremot en riktig pärla, en 523 limousine -98 pedantskött av tidigare 63-årig ägare. Körde hem på fredags EM Kl 16.00 hemma i Göteborg 04.00. Tyvärr var det långa köer ut från Frankfurt + mycket trafik till Kassel sedan släppte det. Snittfart på 110 mil blev 112 km/h Förbrukningen 0,81 L/mil. Registreringsbesiktningen i måndags gick utan problem. Killen som besiktade kommenterade t.o.m och sa "att den här har han inte kört i någon maskintvätt". Bilen är som ny och jag är OTROLIGT nöjd med min glaciergröna 523:a. Väntar nu på skyltarna som skall komma fredag eller måndag. Först då vågar man ta ut den i trafik. Får passa på att tacka importguiden utan den hade man nog gjort ett flertal missar (fler än nu).

//Stefan
mackan325
Vad ligger dagspriset ca på en schysst 523 E39 av tidig årsmodell (96-97) ? Du behöver absolut inte berätta vad du gav för just din bil men jag förmodar att du kollat upp ett par stycken...
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
110.000-130.000:- på auk BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.