|
|
|
|---|---|
JohanV |
Någon sa att 324td grenröret passar rakt av på m20 motorn. Är det sant? Skiljer de något på 324td och 325tds grenrör? Passar isåfall 325tdsns grenrör och är de bättre flöde? Vilka turbo aggregat passar på grenrören? |
Lotus Samuel |
Nja.. 325:ans motor är väl lite längre så det går nog inte. |
|
324 td grenröret passar ej på m20! Jag vet inte hur ett 325 tds grenrör ser ut, men det är ju en annan motor (m51) så det lär inte heller passa på m20. Vilka snurror som passar på vet jag inte, kommer inte ihåg vad det satt för snurra i min 324 td som jag ägde för ett tag sen. |
|
JohanV |
varför passar inte td grenröret? Är kanalerna i toppen och på grenröret placerade omlott på varandra? |
|
Jag vågar inte svara på varför det inte passar. Men de som har använt 324 grenröret har väl gjort en distans i mellan topp och grenrör, rätta mig om jag har fel. "Letar efter en trimmad E28" |
|
JohanV |
du vet ingen som gjort det till namnet? |
|
kolla: www.bsmotor.com /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
JohanV |
okej tack, hittar ingen mail adress till dem. |
|
Det finns även de som har använt orginal grenrör från en M20 och gjort en "adapterlösning" för turbon. "Letar efter en trimmad E28" |
|
JohanV |
okej, men tror det är lättare att få till det bra för blocket. Ser inte så avancerat ut. 6 små distanser.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.