|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag låser upp (med fjärrkontrollen) så öppnas inte förardörren eller passagerardörren, får då låsa igen och låsa upp en gång till så fungerar det. Det fungerar alltid att låsa men inte att låsa upp och det är bara framdörrarna som strular. Misstänker att det är något glapp i motorerna eller att något relä är dåligt. Är det någon som vet vart reläerna till centrallåset på E38'an sitter? PEPE | |
|
Hej! Jag har precis lika fenomen på min fast vänster bakdörr... När den funkar låser den upp senare än dom andra, verkar som motorn går tungt... Det jag kan tänka mej är att det kanske skulle gå att smöra upp. |
|
| -Japp, har liknande erfarenheter. Saknar faktiskt E34:ans solenoid-drivna C-lås som funkar för evigt! | |
| samma här, förardörren | |
|
Den här tråden är ju ganska gammal men det kanske är någon som har liknande problem fortfarande. Mitt problem var att ibland vid upplåsning så låstes en dörr inte upp, vanligtvis höver framdörr men det kunde även vara andra dörrar. Om jag då låste och låste upp igen resulterade det alltid i att alla dörrarna låstes upp som de skulle. På BMW bytte de ut styrdonet till centrallåset och så försvann problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.