|
|
|
|---|---|
|
Åkte på morgonen till BMW och det visade sig att mätaren var skruvad!! Bilen har rullat 18.000mil i verkligheten och inte 10.000mil som mätaren påvisade! Dessutom så var det en massa små fel typ.bromsskivorna bak helt slut, fel på ena strålkastaren samt div. skavanker. Kalaset gick på 984kr inkl.DIS undersökning. Då vet Ni det! ;-) | |
|
Är du förvånad?? Tycker ändå att 130' är ett bra pris även för en 18' milare. Mvh Marin |
|
|
Vilken 528:a är det vi pratar om?? Mvh Anders S. |
|
|
VArje regel har ett undantag:DD Bra att du inte köpte då, lycak till i sökande A, Mvh Asken |
|
| Kolla upp inlägget från mig som lyder : Någon som känner igen en oxfordgrön 528-a i Västerås | |
|
Tjena Asken! :-) Jodå, varje regel har undantag dock inte i detta fall vilket jag också befarade! ;-) Tack. |
|
|
Oxfordgrön i Västerås, okej... Ville bara hänga med liksom :) Mvh Anders S. |
|
|
>>Andre Vad tror du nu om Tyskakärringen?:) |
|
| Marin, jag tror att den tyska kärringen har blivit lurad hon med! Den första ägaren jobbade på BMW i Hannover och jag tror att det var han som skruvade bilen misstänker jag! | |
|
trist att min känsla stämde, synd på 984 kr. men 984 spänn är billigare än att få ett skruvvrak på halsen. dock måste jag säga att 130 för en 18000-milare är jättebilligt det med. om inte felen på den var allvarliga förstås! frågan är ju om de har fuskat med något mer när de ändå skruvade mätaren. saknade den multiratt, eller hur var det? |
|
| Den saknade multiratt plus att motorhuve var omlackat. Mycket dåligt jobb dessutom för att man såg det omgående!! | |
| Autopunkt i västerås blev dömda i ARN för en 528t tidigare, var både skruvad och fel årsmod...Tror dom var med på plus om detta... Men nu heter de ju nånting annat...kommer inte ihåg vad...tror den var mörkgrön... | |
| Speddy, vet du när det var?! Datum, lite mer fakta om du minns? | |
|
Speddy, har precis kollat med ARN om BMW-n och de hade inget ärende eller anmälan mot just Autopunkt i Västerås?! ARN: Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm Telefon: 08-783 17 00 Telefontid: 10-12 Besöksadress: Klarabergsgatan 35 Besökstid: Vardagar 9-12 Telefax: 08-783 17 01 |
|
| Tycker inte att 18.000 mil låter avskräckande om bilen annars är välvårdad undantaget de fel du nämner. För 130.000:- får man inte begära mycket mer. Du får väl "skruva" fram mätaren om du inte vill ha den med felaktig mätarställning :) | |
|
Vet inte om företaget var Autopunkt/Mastercar Luminous AB men det var samma lokaler, och det var efter att Anund bil hade flyttat från lokalerna, tror inte att det har legat något annat företag där. Jag var nog säker på att de var dömda i ARN men det kan även vara så att pressen har varit otydliga/ felaktiga om vad som påstods i sitt reportage. |
|
|
Vad säger säljaren om milen? /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.