AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
894

Hur monterar jeg en cd växlare i en 740i 96:a (E38)

tu
9
tusta
525 Touring -04
Hej jag behöver hjälp, jag har cd växlaren och allt kablage, men jag vet inte ens var den ska sitta, är det någon som har gjort detta och vet hur man gör?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hej Tusta!

Kontakta t.ex. Danderyds Bilstereo 08-753 20 95 strax norr om sthlm. De monterade in cd-vxl i min E38 jag hade.
De gör mycket stereomontering åt Henry Melin som ligger på andra sidan vägen (E18). Om du vill montera själv så prova att sök på forumet...Lycka till!!

M V H
Stephan

Per1
740i -96
Har ej gjort detta men själva växlaren sitter bakom en lucka till vänster i bagageutrymmet.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Jag har gjort detta i min e-38! Jag började med att skruva ur lite inredn. så jag kunde dra kabeln.
Den ska gå från stereon ut under rattstången ner genom
sidopanelen.(där huvöppnaren sitter) sen viker du undan golvmattan lite (listrna där borttagna) så har du kabelgenomföringar där andra kablar går. När du
kommit bak med kabeln så ska den gå i en genomföring
under hatthyllan.(Ta bort den genom att ta ur sittdynan och lossa ryggstödena, dra ur plupparna till hatthyllan och sen har du 3 10 mm skruvar under
(åtkomlig fån bagaget). Du måste även bort med c-stolparnas klädsel. Tag bort lampan så har du tre torxskruvar där. Väl borta med hatthyllan ser du skummgummit där kabeln ska vara. Vad gäller växlaren
så skruvade jag helt enkelt fast den i en liten baslåda. Men vill man ha orginallook så finns monteringssats och sidoklädsel på BMW. Ström till växlaren finns säket bakom kläseln på vänster sida.
(Borde sitta motsvarande kontaktstycke på växlaren.
Hoppas detta kan vara till hjälp! Lycka till

tu
9
tusta
525 Touring -04
tack allihopa, nu har jag blivit lite klokare

Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Tusta: Har du Navigator och Business-radio behöver du inte dra en massa kablage från förarsidan, då är allt redan fördraget.
Då behöver du bara en ca 50 cm kabel mellan växlaren och styrenheten som också sitter i bagaget till vänster. Strömkabeln är också framdragen, bara att plugga in....så är det på min i alla fall.

//Rallegol
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.