|
|
|
|---|---|
|
Hej igen...man nästa skäms med att ställa så mycket frågor, men man får ju så mycket hjälp och tips av ER ALLA så man kan bara inte låta bli....nu till frågan, någon som vet hur ljudnivån blir om jag tar bort mellan burken och har rakt system mellan kattarna och den sista långa burken? Låter det V8 eller "raggarbil" montro? | |
|
Jag kommer förmodligen att göra det i nästa vecka så jag kan avlägga rapport efter det. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
|
Hejsan, tänkte bara tala om resultatet av ombyggnaden av avgassystemet, på tomgång och upp till 2-2500varv nästan ingen skillnad, men sen "ylar" den hur skönt som helst..nästan lite "italiensk sportigt" men ändå inte...det hörs att det är V8 och kraft...jag blev jäkligt nöjd ialla fall.. Gott Nytt År Peo |
|
| Någon som har några bra förslag till "italiens sporbilsljud" i en 750 (e32)? | |
|
Ja, det skulle väl vara typ samma operation som vi gjorde(min svåger o jag), du har väl också kattarna, en mellandämp sedan en slutdämp? Tar du väck mellan dämparen bör du få ungefär samma resultat tror jag.. men vem vet...V12 "trycker" kanske "hårdare" i avgaserna, men det ska inte påverka ljudet något nämnvärt.. |
|
|
Csoft. Ett rostfritt Feritta borde göra susen. Kostar dock 10000:-monterat och klart. Billigare alternativ finns, men kräver lite kunskap samt verktyg om det skall bli snyggt och bra. Mvh.Patric |
|
|
Jag har Ferritasystem på min bil ,och det låter bra (enl. min smak). När jag satt på ferrita ock väntade på montering så hörde jag en bil utanför med v8 som varvade motorn och jag tänkte att det där lät ju ballt och när jag såg bilen så var det min bil, så man blev ju lite överraskad att 3,0 v8 kan låta så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.