|
|
|
|---|---|
|
Autohallen i HBG hade en 540 montrealblå för 159 000:-. Var och tittade på den = skräp. Nu är den såld. Jag bjöd 125 00:- då jag gjorde en bedömning att jag måste lägga ned 20 000:- 25 000:- för att få den OK, men de tackade nej. Min polare var där dagen efter och ställde samma frågor som jag och då fick han andra svar än mig. Jag ville ha en kopia på deras kopia på FZB men de sade att de kunde ej hitta den. Till min polare sade de att de ej fick ngn när de regbes. Jag hoppas att den som köpte den fick den billigt. Vroom | |
|
Har de ingen FZB så är de inte ärliga, eller grymt korkade bilskojare. Tyvärr så kommer det hela tiden nya bilköpare som inte vet nåt... Visste själv ingenting för tre år sedan när jag köpte min Första BMW. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Tyvärr har vi köpt en bil av Autohallen, men peppar peppar, den har fungerat kanon. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
| För en som inte vet, vad betyder FZB? | |
Froz-523 |
Fahrzeugbrief, tyska motsvarigheten till registreringspappren. |
|
Bilprovningen behåller FZB vid regbesiktning, men vi gör som så att vi tar alltid kopia på det innan. Annars går det alltid att beställa kopia från stationen där den är besiktigad. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk |
|
Lasse H |
Vid regbes. i sverige får man lämna ifrån sig Fzb + CoC, men är man lite smart, o det borde en seriös handlare vara, tar man en kopia på dessa doc's. Så att han inte kan visa upp ett Fzb i original kanske man kan förstå. Däremot ALDRIG köpa en bil utan Fzb-kopia, det är mitt tips.. /Lasse H |
|
Eller som Bimmerman säger. Man får alltid en kopia vid regbes. (om inte så säger man givetvis till) Vroom |
|
|
Ha, ha.. Jag var där och tittade på en 540iAT -95 i somras. Bokade tid med en av säljarna och förklarade att jag åker från Malmö för att titta på bilen. När jag kommer fram är framstolarna urmonterade och ivägskickade på rekond. Behövs det på 9000 mil? ;-) De erbjuder mig att provköra bilen sittandes på en tom färgburk!!! Jag blev ganska illa till mods och vände på klacken.. Jesper |
|
| Tackar då vet man det, man lär sig alltid något nytt var dag. | |
|
Fredrik M: Din z3 ser j-ligt bra ut. J-ligt bra. |
|
|
jepp, dom fälgarna gjorde bilen helt rätt, har haft lite svårt med Z3 men detta x är absolut inte fel! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.