|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
LazerEye: jo har funderingar på att byta...får se vad man hittar på. ang bes,tja går ju inte med turbon på... Länk |
|
MIRRE75 |
Fredrik: innan när jag snackade om att trimma en 2,0 och få ut ca 300 hk så trodde folk att jag var dum! I början med ca 4,1:1 i komp,med samma tryck fick jag 258,75 hk i motorn (g-tech) och ingen trodde på mig, typ den visar inte rätt!Sen ökade jag kompet till 7,2:1 och körde den på rullande landsväg bara för att jag skulle få papper på det, men nu är det ingen som tror på mig förutom kompisen med orig.supra mk4 (330hk 6vxl), för att jag drog ifrån honnom! Så tro mig , jag har ingen anledning att ljuga! Länk |
MIRRE75 |
Min bil och broms papper finns här: Länk |
|
Hazze: Jo,de skulle vara grymt me 17" på din läckra bil...17" på E30 ser ju ganska maffigt ut eftersom de är en ganska liten bil... hur ska du göra när de är dags för bes då? |
|
|
Ni som turbokonverterar en vanlig sug-motor, byter ni kolvar/vevstakar då eller kör ni med orginal? Hur styr ni laddtrycket? M.V.H. |
|
|
Jag tror att dom flesta kör orginal kolvar samt stakar, men kanske svarvar ner kolvarna (sänker kompet) Det är i alla fall så jag kommer göra, till en början blir allt orginal, sen nersvarvade kolvar.. //Fredrik |
|
MIRRE75 |
Jag har inte svarvat av kolvarna, men jag använder 323 kolvar på 320 vev! Sänker kompet till ca 6,5:1 Länk |
|
MIRRE75: blir inte bottendraget lidande med så lågt komp? Länk |
|
|
Vad bör man ha för effekt vid 0.8bar? med orginal motor samt 3" system... Ska svarva ner kolvarna och oringa blocket, får se om det blir tills i sommar eller nästa.. //Fredrik |
|
MIRRE75 |
Hazze: De är som du ser på broms papper, under 3000 r/m händer det ingeting! Det som visas på papper är 4:ans vxl. ifrån 2000r/m till 6250r/m. de e nämligen att jag kör med orginal motronic system med extra spridare! Länk |
MIRRE75 |
Hazze: Glömde att säga, att jag har en 1,2 mm koppar packning i stället för 2,2 mm och då ökar kompet ifrån 6.5:1 till lite över 7:1! Länk |
| Fräna bilar synd att det inte går att regga dom, annars hade jag byggt en i går,men jag orkar inte krångla med sbp.. Hur är det om man skaffar typ en 525:a e12 från före -75 skulle det gå att konvertera då?? eller blir det ändå en massa krångel? | |
Turbobeamer |
Ang SBP så är det ju bara att bygga en adapter där turbon sitter i vanliga fall. De ser ju att du använder turbo men kan ju inte göra nåt eftersom det inte sitter nån där vid besiktning. Du kan ju ha köpt bilen i god tro...:-) |
|
exakt som jag ska göra nästa vecka. Ett snitsigt rör och allt annat kvar, ser inte alls konstigt ut....... /Per |
|
| Hehe... gi beskjed om hvordan det gikk da! :) | |
|
Tjenare... har alla gjort sina arbeten själv? lr har någon en firma som gör arbeten...? själv så törs jag inte sätta i en turbo själv så tänkte höra med er vana killar vilka firmor so gjort det själv...! ni som har byggt kan gärna adda mejj på icq för tips icq: 91942592 /tobias |
|
|
hur fixar man ett oringat block? går de att fixa själv eller måste jobbet lämnas bort? vad kostar det att lämna bort jobbet? vi snackar m10 här. mvh erik O==00==O 02 rullar fetast |
|
MIRRE75 |
Titta här : Länk Länk |
|
Vad kör ni med för kopplingar i m20 turbo? |
|
|
jevlar: det är nog inga problem att besiktiga med adaptern... annars kan man ju kapa org grenrör och göra adaptern från denna till det nya fina 3" systemet... vilket som... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.