|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Det verkar vara välldigt många som håller på att bygga turbo! Tycker det står "TIC Under construcktion på nästan alla 2.5 litersmotorer på forumet" Så kanske man får se lite fler av dom! =) Men det som en polare sa till mig! "Det blir alltid dubbelt så dyrt som man tänkt sig" Det kan jag instämma! Kanske inte dubbelt så dyrt men i alla fall en liten bit påväg. :( Men det blir kul att få se lite flera Turbo Bimmers i sommar! =) Lycka till allsammans! //Fredrik | |
|
Hmmm.... biturbo hmmm.......näää mjae kanske undrar vad det kostar hmmm... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Mitt blev dubbelt så billigt!!! | |
|
//M Hur menar du med dubbelt så billigt?? Kanske ditt bygge vart det.. men mitt vart tyvärr inte det :( Jag hade tänkt mig att det inte va så mycket mer än Grenrör, turbo, ic, dump, alurör och lite silikonböjjar och sen vare bara ut och, tuut tuut! men jag fick en käpp i hjulet ganska snabbt.. Saker jag inte tänkt att man borde ha: Kraftigare bränslepump, IC som pallar mer, större spridare, kraftigare koppling, annan tryckplatta, ett ev. tillskottssprut,luftmängdmätare, avgasystem, värmebandage, div. mätare, och bredbandslamba. Sen kom jag på att jag inte vill bygga på min befintliga motor så då inhandlades en 325 motor av årsmodell 89 med kylare och databoxen samt kabelhärvan! Sen så köpte jag en extra vxl-låda för man vet ju alldrig.. Men det behöver man iofs. inte göra! Men rasar det för mig så är jag på den säkra sidan! :) Så för mig blir/blev det dybbelt så dyrt... =( Kanske man får lika så kul för pengarna oxå.. vem vet.. Nån som kan gissa min budget förresten? :) //Fredrik |
|
|
Jo nog spårar det i väg en del...:-) Länk |
|
|
Hehe, fredrik...gick det åt lite pengar på turbo bygget :) Hörde att du slutade på bildemonteringen... Fan, jag måste komma och kika lite...*nyfiken* |
|
|
Anden: Jag har inte slutat där än, jag är sjukskriven pga. min axel gick ur led =( gjorde ont,ont,ont! kan jag upplysa om. Det sticker faktist iväg om man ska vara ärlig. Ska köpa en Digitalkamera och fota lite under byggets gång =) Så man har någe att skicka upp på sidan sen =) Hazze: Kan tro att ditt bygge stuckit iväg prismässigt :) men så har du en potent maskin som är ganska diskret. Förresten har du någon humm om hur många hk det kan vara i din maskin? //Fredrik |
|
|
Hazze: Jag måste verkligen berömma dig för din bil.... Det är banne mig den snyggaste E30n jag har sett i hela mitt liv.... Har du fler bilder på den får du gärna maila mig om du vill..... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Tänk om mitt projekt skulle bli dubbelt så dyrt *ryser och tar 65 lugnande* BMW 325 TIC under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Fredrik_tak: har inte bromsat motorn än,men troligen så ligger den på över 500 hk nu... deejaywasp: kul att höra!! fler bilder finns på :Länk gå in på görla så finns det en del bilder . Länk |
|
|
Det är alldeles lagomt! :) Får se vart jag landar i hk mässigt, kommer bara ladda 0.8 bar (Till en början iaf.) Skulle vara kul å bromsa bilen när man får fart på allt. =) Bara för att se hur många hk den levererar.. //Fredrik |
|
|
Hazze: Sitter å kollar på bilderna, Du ser ut att ha rejält med mos i motorn, Spinner Rätt REJÄLT! =P Har du eller hade du slicks på? //Fredrik |
|
|
Hjulspinn i 200km/h???? Nu tog du väll i lite än då eller :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
MIRRE75 |
Min motor kostade ca 20 tusen, där av effekten! Det blev som jag hadde räknat med, mycke hemma fix! Länk |
|
Hjulspinn i 200km/h???? Så blir det när det börjar bli effekt. |
|
|
MIRRE75: Vad har du för laddtryck? och varför 2.0? Lilla sexan? alla andra bygger juh på en 2.5 liters.. Så om du har den där effekten, så måste du ju ladda mer än 1.2bar på en 2.0 liters 6:a??? //Fredrik |
|
MIRRE75 |
Fredrik: Har ingen laddtrycks mätare (onödigt) Vad jag har för laddtryck vet ej vill inte veta heller, Varför 2.0? Ja, för att det var någon som hadde lyckats få ut 300hk av en 320 med hjälp av en kompressor! Det var mitt mål också !Sen har man fördelen med mindre motor så behöver man inte så stor turbo , och att de e gott om 2 liters biliga motorer ute (inte så eftertraktade). Länk |
MIRRE75 |
De e lätt att få många hk av en stor motor typ 3,0 eller 3,8 ,men svårare med mindre. (Alltså med turbo/kompressor). Länk |
|
deejaywasp: nej är dagens sanning,låg på fyran i 200 och gav fullt,då släppte det..inte kul! laddar närmare 2 bar.. Länk |
|
|
Hazze: Måste hålla med om att din E30 är ruskigt läcker,skulle inte sitta fel me ett par 17" fälgar...inte för att de är ett dugg fel på dom du har nu men.. hur går den igenom bes me turbo? |
|
|
MIRRE75: Är det din bils bromspapper på galleriet? Länk Denna alltså //Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.