|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
precis som folk med fordar fins det folk bland alla bilmärken som tror deras bil är det värsta som finns.. Jag har kört ett antal mil i en probe -94 och min åsikt om bilen är att den är trevlig att köra. Motor och växellåda jobbar fint. Inredningen däremot är en salig blandning av lågkvalitativt piss (läs ford u.s.a.) och en del snygga lösningar. Bilen ligger ganska så fint på vägen, men framhjulsdriften är väldigt närvarande. Jag skulle tro att Proben, om den hade haft lite bättre kvalité hade varit ett bra alternativ som undomsbil. Rätt fräsig att se på/överkomliga i pris och lite rivigt ljud från sexan. Å andra sidan finns det ju tokvarvande, stylade, baslådabestyckade BMW 318 som tror att de kör ifrån allt vid rödljusen =) |
|
|
-RW-, Inte din polares min var Turkosmet den allra skrikigaste färgen. Om det inte hade varit så förhjortat svårt att laga Proben så hade jag varit nöjd med den synd att Ford saboterade modellen, kommer aldrig mer köpa en bil av det märket så besviken blev jag. MVH Stephan |
|
-RW- |
Idag erkännde han att en Nissan 200 spöade honom. Men så klart skyllde han på att Nissanen var trimmad. Får han spö av en Nissan 200, då ska han inte vara så kaxig och tro att han ska ta min 535;a. |
|
Om det är så mycket snack om Ford Probe så kan jag säga att jag rastade en i sommras med min dåvarande Opel Calibra 2.0l 8v. lagom trimmad till 170hp. Flera andra bilmärken fick sig oxå en match bla. BMW 325 e-30, Audi Coupe (20v) och en SAAB 9000 (vet inte vilken) samt en Opel Calibra 2,0l 16v. Sålde Oplen och köpte min nuvarande BMW pga tekniska problem med Oplen, fick många små fel (typiskt Opel) inte så kul alltid, BMW är mer driftsäker. Ägde en 320-85 som var grymt trimmad av en firma i Polen (har haft lite kontakter där) men den blev stulen i Helsingborg, aldrig några problem med den bilen och så spöade den nästan allt,(inte M-modellen och M535i och uppåt i BMW programet) synd att jag inte han köra på strippen med den bara rödljusrace. Så en Ford Probe är ingen större match för en BMW oavsätt om den är trimmad eller ej. |
|
|
Enda bilar jag kört ifrån är Calibra 4x4 Turbo och Corrado G60 så jag är nöjd =) dock vill jag köra ifrån andra BMW bilar men ingen ställer upp , vill se hur mycke pisk man får av en M3 3,0:a _____________________________________________ Länk |
|
Perkka |
Wrath: En M535 e nog ingen svår match för en M3 3.0.. Din gör väl 0-100 på 7.4 org. ? & en Calibra Turbo gör d på 6.4 lr 6.7 sek org.. En M3 3.0 på 6 blankt.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
Löjlig diskussion! Ett fordons prestanda beror lika mycket på vem som kör den, vad den har för däck osv, som på vilken motor som sitter i den. När man "rejsar" mot någon du inte känner, exempelvis vid rödljus, så har du egentligen INGEN koll på vilken bil vederbörande sitter i. Det kan vara en M5 med 520-märke. Det kan vara en astrimmad stressfläkt-200SX med standardutseende. Det kan vara en Golf 1,8T med 220hk och 1,6-emblem och navkapslar. Så ge nu upp det här "jag drog ifrån XXXXXXX" och "jag spöade XXXXX". Påståendet att "Ford Probe är snabbare än nästan alla BMW" kan man ju bara skratta åt.....det stämmer möjligtvis....om min mormor (86 år, har aldrig kört bil) sitter bakom ratten på BMW´n. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
nofx16 >> Sant men roligt =) Perkka >> Jo stämmer att den gör 0-100 på 7,4-7,5 orignial , men min är så långt ifrån orignial man kan komma , nästa steg är Turbo eller Lustgas , finns som inte mer att göra , ja ev. borra upp motorn men det tror jag inte går så mycke mer =) Fast nån Turbo kommer aldrig att hamna i min bil ! måste ha råd att köra den också =) _____________________________________________ Länk |
|
|
Jo ville bara poientera att jag har inte rejsat mot varken corradon eller calibran vid stillastående , dom har börjat köra om när det vart 2 filigt men det gillande inte jag =) speciellt inte då jag körde 518i´n och blev omkörd av calibran 4 dagar innan jag körde ifrån han , värsta fet smilet när han låg brevid mig sen drog han på , så jag läxade upp han sen =) Han såg som snopen ut ! , För min M535i saknar nämligen kjolar =))) _____________________________________________ Länk |
|
|
En Ford Probe väger UNDER 1400kg och har väldigt hög utväxling= varvar mycket. Den är inte så trött som folk här verkar tro 0-100 på 8-BLANKT är inte jätteimponerande men inte tokslött heller. Pappig inredning däremot. M.V.H. |
|
|
Håller med nofx16, sådana här diskussioner känns ganska meningslösa. Det finns som sagt alltid folk som överskattar sina egna bilar och tror att de är supersnabba bara för att de kanske ser ut att vara det. Huvudsaken är att man har en bil man trivs med, sedan finns det alltid andra som har snabbare bilar el. tror sig ha det. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Håller med! Att en bil är snabbare upp till hundra än en annan är ett ganska dåligt argument till att välja den före någon annan. Om det är enda skälet vill säga! /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
Perkka |
Wrath: Ok, då vet jag d.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
=D åååh för mycke snö.. _____________________________________________ Länk |
|
|
Undrar vad Ford tänkte på när de namngav modellen till just Probe. På engelska betyder Probe sond (substantiv) och sondera, mäta (verb). Var det en testmodell som gick rakt in i produktion? Kanske därför som man inte hann byta ut papier-maché inredningen från designstudioversionen? För övrigt: Vem som rastar vem är en ointressant fråga. "Jag har minsann rastat en M5:a med min Fiat Punto. Jahadu, tror du på tomten också? Jo men det Är sant, föraren hade högerbenet helgipsat."=o) -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
Probe har mer fått betydelsen utforska...när du pressar någon med tuffa frågeställningar används verbet 'to probe'. Ford tycker väl att bilen lämpar sig för att utforska gränserna...jmf en annan bil i deras sortiment - Explorer. Probe är en plastatrapp med Opel Corsa-chassi typ. Den förtjänar inte att tas på allvar. Den förtjänar inte heller alla dessa inlägg, där jag nu dumt nog ökar på tråden ytterligare. |
|
|
Probe? Vet inte , är lite närsynt kan inte se så små prickar i min bakspegel... 8 sekunder till 100? Pratar vi EPA-traktor? |
|
|
StefanP >> Haha härligt ;) _____________________________________________ Länk |
|
John Carlsson |
Tror faktiskt att en Fiat Punto GT rejält trimmad ca: 160 - 180 hk och en bra sänkningssats skulle kunna ge en M5:a en match på bana. Dock aldrig rakt fram. Absolut seriös. JohnC |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.