|
|
|
|---|---|
|
min bil är en 318 men ja har 2 olika papper och på den ena står det i och den andra is. kan man på något sätt se på motorn och identifiera vilken modell det är? Mvh Can | |
|
88'ans is var bara stylad med diverse prylar, tex. is läpp fram å lilla is vingen bak + annan utrustning invändigt. Motorn i is'n var på 113hk medans den vanliga 318i'n var på 105hk. //Ticco www.ticco.com |
|
| 318 har trummor i bak.. | |
|
Det har is -88 oxå. //Ticco www.ticco.com |
|
| Motorn ser annorlunda ut på iS:n. M40-spisen har till exempel kamrem. Exteriört tror jag inte det var några skillnader. | |
|
Ett enkelt sätt att se om det är M10- eller M40-motor är att kolla på kylarslangarna. Om det sitter termostat på nedre kylarslangen är det en M10. På M40:n har termostaten monterad på motorn. |
|
|
Båda har ju kamrem... 318is -88 har inte is-läppen fram. Ratten är olika. 318is -88 har samma som 318is 16V (90-91) den treekrade med en knapp för tutan i varje eker. |
|
|
Jag tror bestamt att M10 har kedja, M40 rem och M42 kedja. Mr C |
|
| 318iS -88 hade ingen treekrad ratt utan en mycket ful fyrekrad historia. | |
|
Min bil har ingen spoiler, ingen läpp, ingen kedja, inga 150 kusar, inga 16 ventiler, ingen treekrad ratt, inga skivor bak, inga stora rutor i klädseln, inget iS i regbeviset. Men det är min lilla "iS" ändå....och vi gillar varann, han & jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.