|
|
|
|---|---|
|
Lägger märke till en sak när jag susar runt lite här i Forumet. Motorras, kamkedja av, bytes motor osv. Antingen måste folk misshandla motorerna eller verkar det ju bara vara skit. Har kört trimmade motorer och trimmat själv(volvo) det enda som har hänt på 10 år är att jag kört sönder ett bakelitkamdrev(B20. Har även kört folkrace. Missförstå mig inte, jag har blivit ett BMW-freak men när man läser om konternuerliga missöden blir man ju lite skraj, det är ju inte gratis när det händer. jovisst ja två växellådor har jag pajat. Missar man tvåan med en 250 hk:s B23 lär man sig efter ett tag. Hoppas min motor håller. | |
|
hm,håller med dig där,som mekaniker kan jag inte på stående fot säga en enda motor som går o plåga lika mycket som en gammal volvo motor typ b 20 b21 b 23 b230 =) fats bmw kommer inte långt efter,kanske kan bero på körglädjen i dom,man pressar dom gärna te gränsen???? tycker personligen att varstoppet borde flyttas te en 8000 minst =))) D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Köp en ny M3:a då =) ../molle |
|
|
ooojaaa.....det är bara en fråga om pengar.Har beställt en 330Ci, får väl vänta tills dom "nya" beg. M3:orna sjunker lite. Eller vänta till "gubben" får sin i april och tokångrar sig.he he he. |
|
|
om man ändå hade råd*suck* D är fegt o släppa gasen! |
|
"John Drake" |
Bjale: Öppna eget...så kan du köpa M3.... John Drake.... |
| Traktorer går ju både länge säkert, men roliga är de inte... | |
|
Det kan vara så att ingen skriver in och säger att "idag höll min bmw hela vägen till jobbet och hem igen" det är liksom ingen idé! det är när bilen går sönder och man vill ha hjälp som man skriver här. Räkna alla bmw som finns i sverige och sedan räknar du alla inlägg som handlar om trasiga motorer här så får du nog fram rätt skaplig statistik! :) Ha det! |
|
| Det ät rätt!. Ge hjärnan en CHANS. Vad är volvo, jo tråkigt. | |
|
Bra sagt BMW 325! Tänk om det fans ett forum för nöjda ägare! Hur många inlägg skulle det vara då?! |
|
BeeMWe playboy |
Hehe såklart man bara ser alla missöden här i forumet. Man skriver inte "Yee va bra min bil går, hur glad ska jag vara tycker ni?" |
powsgli |
Jag har kört BMW sedan 1970 -är alltså en gubbe bakom ratten- och kan inte tänka mig att byta till nå´t annat. Har åkt det mesta, men i min 320i-88 (18000 mil)och i andra BMW känns det mest rätt. Det blir nog till att byta snart. E30 är ialla fall en modell med den rätta körglädjen. PS. Siten är ju till för att ev. få hjälp vid problem. Hälsan tiger still som bekant. DS. |
|
Känsligt det dära att säga något negativt om BMW. Trodde att i forumet kan man diskutera saker men tydligen så måste något ha gått sönder för att få yttra sig. Tack ändå Bjale_racing;). Kan väl passa på att ställa en fråga då. Hur stor spel ska man ha i vanoset, det gnisslar nämnligen höger bak parallellt på min 316-78. Och föresten tycker jag att BMW gör världens bästa bilar och alla andra bilar är bara skit, putte. alla nöjda??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.