|
|
|
|---|---|
|
När man låser bilen åker "plopparna" ner och originallarmet aktiveras, men dörrarna låses inte... Nyckeln fjädrar inte heller tillbaka till "vertikalt" läge utan stannar halvt vriden i låsläget så att man får vrida tillbaks den själv. Någon ide? Går det att felsöka centrallåssystemet mha bmw:s diagnostikdator? | |
| Jag vet inte om det är samma på 850 som på e30 och e28, där kan du ju vrida nyckeln lite extra mot höger, så den står i ca 90 grader och då kan du inte få upp dörrarna! Har du provat detta Mikael? | |
| Japp, det läget som gör att alla rutor åker upp automatiskt. När nyckeln sitter i det läget tror jag inte det går att låsa upp. Mysko... | |
-RW- |
Jag hade precis samma problem på min E36;a direkt efter att jag har låst så åker låset upp fast larmet är aktivierat, då fick jag trycka på fjärren två tre gånger då åkte den ned. Om det är samma problem på din, så får du låsa bagageluckan så att alla låsen åker ned, när du vrider nyckeln på bagageluckan håll den gärna kvar så att låsen till alla dörrar åker ned(låser sig) sen ska du låsa upp dörren med nyckeln(inte b.lucka) utan förardörren alltså, sen är det bara och låsa igen med fjärren. Om du nu inte har fjärrlarm/lås så tror jag fortfarande att felet är från bagageluckan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.