|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett problem att bilen får mycke bränsle.Har bytt stift.Slipat fördelaren.Bytt insugsröret.När bilen e kall så går den bra.Men när den börjar blir varm så går den sämre.Man känner små rykningar hela tiden när man kör.Tomgången e låg när den e kall och går upp när den e varm. Någon som vet något?? KickDown | |
|
Skulle misstänka tempgivaren till insprutningen , sitter på termostathuset. Kommer inte ihåg vilken av dem det är men om du söker lite på forumet hittar du det nog , då detta varit uppe förrut. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Kan de va tempgivaren som gör att den får för mycket bränsle???För när den e kall går den bra. KickDown |
|
|
Jo då den e kall skall den ha mycket bränsle för att gå bra. Men om den inte får rätt värden från givaren tror den att motorn fortfarande är kall och fetar på. Det kan även vara tryckregulatorn. Men som sagt detta har varit uppe förrut så om du söker lite så hittar du nog lösningen. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
rsarits |
Om den inte drar onormalt mycket bensin, så är det förmodligen snarare tryckregulatorn än givaren. Min 528 drar 1 - 1,1L/mil med någorlunda lugn blandad körning Micke |
|
Min ligger ej under 1,7 för tillfället. Hur kan man kolla om regulatorn e kass?? KickDown |
|
|
Är regulatorn kass då har du ett sju-jävla bränsle-tryck just innan spridarna (alltså trycket från pumpen). När den pajade på min 528i -83 så började bilen först gå dåligt, sen sämre och sen gick den inte att starta alls. Bränsletrycket var då (innan spridar-röret)cirka 8kg dvs ca 5kg för mycket. Köpte en ny för 800 pix och sen gick bilen precis som den gjort innan. |
|
|
Plockade en från skroten bara för att testa.Men jag får inte ine hela packningen som sitter på regulatorn.Trycker som f*n men den går inte in helt som den skall. KickDown |
|
| tempgivaren är märkt med det gradantal som den bryter vid...kall motor = kontakt mellan anslutningarna, varm motor(över angivna gradantalet)avbrott mellan anslutningarna.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.