|
|
|
|---|---|
|
Är det bara att slå och försöka få frostpluggen att kantra och dra ut den på M30 motorn när man ska montera motorvämare? //Roger | |
| Ja, förhoppningsvis! De där pluggarna kan sitta rejält. En kompis fick svetsa fast ett järn på pluggen för att få loss den. | |
|
Kan man inte bara spräcka den med typ mejsel och sprätta lös den eller är godset för tjockt. Jag praktiserade det på en gammal volvo och det funkade bra. |
|
| När jag monterade motorvärmare på min TDS fick jag slå hål på pluggen, ta en polygrip och sedan drog jag så den delade sig (på samma vis som man öppnade drickakapsyler för 15år sen) | |
J.B |
Går det inte med lite våld använd mer , nä skämt o sido , det är som dom tidigare messen här ,slå med endera en mejsel eller huggmejsel , får du ett hål så så brukar det offtast gå att bryta lös den,, J.B |
|
Okej..ska testa i helgen..går det inte med våld så går det med mer våld =) //Roger |
|
|
Man kan tendera till att bli vansinnig och frustrerad över hur illa det kan gå när man gör sig för och skall meka. Förhoppningsvis får du till att slå in pluggen på ena sidan, vid detta ingrepp vill man att pluggen vinklas ut på andra sidan så att man kommer åt att dra ut den med polygriptång. Har man otur kan hela pluggen tendera att vilja åka in i motorn, jäklig trist kännsla. Men jag vill påstå att det är konstruerat så att pluggen ej kan falla ner, så andas lugnt. Försök ändån att få ett grepp om den, bryt och bänd i hörnet av pluggen så att polygripen kommer åt att få ett fast grepp samtidigt som du bankar på andra sidan av pluggen. Lycka till! |
|
|
Borra hål i pluggen, fäst den med en ståltråd för att förhindra att den ramlar in i motorn. Knacka försiktig i ena kanten av pluggen, då vrider den sig, skulle den nu trilla in så är den säkrad med tråden. Busenkelt......... Använder inte våld på min BMW, den skall vårdas som min kära hustru ömt och kärleksfullt..... då får man valuta för de pengar man lägger ut...;-))) NoFear |
|
|
Får man plast med att borra med en vanlig borrmaskin? //Roger |
|
| Vilken plugg sätter du motorvärmaren i Roffa? Jag ska montera i helgen också. | |
|
Mitten frostpluggen. //Roger |
|
| En del värmare har ingen annan infästning än att de ska pressas in. Var försiktig så inte kanten skadas då detta kan leda till läckage. | |
| precis så är det på min, ska bara pressas fast.. | |
Helga |
Hej. Kan någon tala om för mej om bästa och billigaste sättet att montera en motorvärmare till min BMW 518i -96 Touring. Och vart jag vänder mej. Har sett att Biltema har men tydligen passar dom inte till min motor. Motorn är den senaste 1.8 motorn med 8 ventiler och 116 hkr. Är mycket nöjd med bilen. Klart det skulle vara kul med en sexa under huven. Får väl bli en sådan nästa gång. En kvinnlig släkting har en BMW 323 -96. Helt underbar med den motorn!! Tack på förhand!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.