AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
433

Såg just reklamen för Expedition Robinsson

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
...där en kvinnlig deltagare yttrar sig om sitt liv & leverne: "Jag kör en Audi TT...hatar att bli omkörd"
Jag tänkte genast <Byt bil>
Någon annan som varit med om att TT-förare velat "tävla"? Det är ju ett känt faktum att designerna och fordonsteknikerna inte jobbade tillsammans när Audi tog fram TT'n, varför bilen areodynamik inte passar så bra - bilen släpper helt enkelt iväg som ett flygande föremål i farter uppåt 180 km/h och snabbare... Alltså kan man i BMW's enklaste bil, 316i, köra ifrån Audi's sportkupé på motorvägen *fniss* Det har nämligen jag gjort...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jo, hamna brevid Audis tvålkopp härom månaden...Det var lite kul då jag hade 520i emblem bak på bilen men det fanns visst 2.4l motor till + 2 cylindrar till därunder.....*flinar* Inte direkt jämna förutsättningar men ifrånåkt blev i allafall tvålkoppen från Ingolstadt...:-)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Hehe,jag tycker audis TT(turbotraktor) är bland dom fulaste o smaklösaste bilarna man kan äga!!!kör i från dom bara!!!=)

D är fegt o släppa gasen!
Mojse
De é ju en skoda i grund å botten! hi hi hi

Håll Norrland kokande!
Kid
Jag blev frånkörd av en TT 225HK på en stor 110 väg mellan ludvika-borlänge mest pga det var ganska regnvåt asfalt och farterna pendlade på mellan 220-240km/h och jag inte hade stake nog att hålla stumt.
Men den idioten vågade i varje fall hålla stumt och jag tog in på den i toppfart.
Jag körde då en 540ia -93 med bara 286hk.

/Kid and his aimee
BMW 540iA - 93
Länk
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Mm, <Kid> 225 hk coupén har ju numera en downforce-vinge för att hålla den kvar på vägen, men tävlar du mot en vanlig TT utan vinge borde du köra om honom redan före 200!
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag fick chansen att låna en TT 225hk cab en av de finaste dagarna den här sommaren. Naturligtvis så nappade jag och åkte å hämtad bilen. Jag kommer fram till en ganska trafikerad rondell, jag ser en lucka å tänker: 225 kusar, då lär det ju pinna på :) I med ettan och plattan i mattan (utan antispinn). Å vad gör bil j*veln!!!! Den snigelrullar ut i rondellen. Jag hinner tänka, ladda nu din sketna turbo å bilen tar ett litet kaninskutt så jag precis slipper få en knallröd bubbla i sidan (dessa bilar e nästan samma bil:) Svettig som fan så drar jag ut på motorvägen för att testa på axet, men jag har inte, än idag klurat ut var AUDI har gömt de där 225hästarna. Komforten är USEL om man jämför med andra cabbar i prisklassen. Men den dagen var det underbart med en cab så man ska ju inte klage för mycket men tacka vet jag riktiga bilar!

Mvh Ingo E39 med 19"
Jag tycker i af att den e kanonsnygg...sen att inte alla bilar har 225hk e ju en annan sak, lite ojämn kvalité på injustering å chips kan göra en bil slö och den andra riktigt vass. En bil som gör 0-100 på 6,6 sek ska inte kännas slö på ettan...

-ridern-

525i 1990 24V
Kid
Jag är ganska så säker att den svarta TT:n jag blev frånkörd av var trimmad, så det lugnar mig lite :)
Inte fan hänger den av 400NM så lätt?
Vikten har mindre betydelse när det börjar rulla (100km/h uppåt).
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Audi TT är nog en, får jag säga (?) bil som faller en mängd söta damer på läppen... Min egen flickvän (för att statuera ett exempel) saknar känsla för växellåda-väghållning-styrning-kvalitet. Hon ska efter examen (ekonom) köpa sig en TT har hon tänkt, eftersom den är så söt... Jag vet; att hon aldrig varvar över 3000 rpm, att hon aldrig lägger sig i vänster körfält ens på motorvägen, att det kommer att sitta en kasettradio i bilen... Audi TT är ägnad en marknad för att mätta kvinnor eller kostympajasar med känsla för gulliga former, inte alls en "drivers car" alls.
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
mmm,har märkt det,bil åt tjere o fjollor,ful är den iaf!

D är fegt o släppa gasen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.