|
|
|
|---|---|
|
en liten fråga till er som vet....... jag har en 635csi som pricis har fått ett motor ras och det kostar ca 20000 att helrenovera motorn.... på grund av det har jag funderat på att köpa en 540 v8 maskin och satta i den.... nu till fråga jag har hittat en motor men ingen man vaxellåda.... går det kombinera en 540 motor med 535 låda??? tacksam för ett svar... //henrik | |
| Den borde ju tåla de iaf,men är inte säker på om den passar eftersom de är 2 helt olika motorer....går den igenom bes me V8 då? | |
| Den borde ju tåla de iaf,men är inte säker på om den passar eftersom de är 2 helt olika motorer....går den igenom bes me V8 då? | |
| oj....råka visst bli 2 inlägg | |
|
jag har inte hunnit kolla upp besikningen än.... jag har funderat på m5 3,6l med...... och det finns det folk som har gjort förut.... //henrik |
|
| Du menar att sätta in en M5 3,6l motor i din 635? | |
|
svar... ja, det finns det folk som har gjort och jag funderar på det.... //henrik |
|
|
okej...men sen gäller de att hitta en sån motor också,plats är nog inga problem..:) sen så tror ja den går igenom bes ganska lätt eftersom de fortfarande sitter en 6:a i...kanske om man ska ta i är de väl iså fall att de står "M-power" på kåpan...hehe! |
|
|
det några motorer på denna sidan som kanske är lempliga, tillsamans med vaxellåda..... jag har inte pratat med dem ännu men det kommer..... jag har pricis börjat att montera ut motorn och nu när jag ändå ska ta ut motorn så vill jag renover hela bilen.... den har lite rost(inte mycket) och lite förslitningar.... //henrik |
|
| Tror inte att det är samma "bultmönster" på V åttan som det är på de stora sexorna... Och en manuell låda till en åtta kostar nog en slant. | |
|
jag har bestämt mig för att skippa 540 motorn och satsa på m5..... så är det någon som har en m5 motor liggande...... så säg till, jag är intresserad.... //henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.