AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.057

Ta bort toning på bakruta...

Jo
37
Jojje84
530 -88 (Just införskaffad)
Jag har köpt en BMW 530 -88. Det var tonade rutor där bak men jag har nu slitit bort filmen på bakdörrarna. Det jobbigaste var att få bort limmet vilket jag tar i etapper. Jag gnuggar bort med en trasa och t-röd. Är det någon som vet något effektivare sätt?
Nu till huvudfrågan:

Jag har inte tagit bort filmen på bakrutan. Kan det vara farligt med tanke på avfrostnings-trådarna på bakrutan som den är fäst över? Jag vågar inte göra detta förrän jag har fått svar här. Jag vill ha bort toningen eftersom den inte är snyggt gjord och dessutom lila. MVH / Jojje
pe
36
pelli
320-01
hej använd en värmepistol så går den bort på en gång
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Du kan använda svinto och vatten för att få bort limmet, har gjort det på ett antal bilar.
Å nej, det blir inte repigt.

//Ticco

www.ticco.com
Jo
37
Jojje84
Men vågar jag dra bort filmen på bakrutan utan att värmeslinorna påverkas??
Jag skulle föreslå rakblad antingen med vatten eller thinner, men passa dig för värmetrådarna som sagt.

Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
När det gäller lim så är det ju ofta så att funkar inte T-röd så funkar lacknafta eller fotogen och omvänt...
Jo
37
Jojje84
När jag skulle ha bort limmet på sidobakrutorna så fick jag nästan gnugga ihjäl mig när jag använde T-röd. Om jag tar bort toningen på bakrutan så kommer troligen värmeslingan ta illa vid om jag måste gnugga så hårt.
Är det någon som har tagit bort toningen på bakrutan som kan ge mig tips?
Mattan
Hos färghandlarna finns det ett medel som heter limborttagare,flytande, 1l/100kr ,funkar kanon.Använd skyddshandskar bara,annars e de mer som försvinner!!!

ett annat tips är att försiktigt börja dra loss filmeni ena kanten, ta vatten och diskmedel i en spray flaska, spraya på och låta vila ett tag, sen drar du försiktigt en bit till och blöt upp. de tar ett tag, men blir garanterat bra, diskmedel+vatten löser tillfälligt limmets vidhäftande förmåga.

Bmw har stjärnan under huven.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
mr musckel fönster åits på limmet pch en trasa, gör limmet i lösligt och om du då tar en trasa och torkar så blir det som bollar av limmet skit enkelt att få bort limmet på detta sätt.
tog mig ca 5min för att ta bort limet på bakrutan

Joakim Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.