|
|
|
|---|---|
|
Ja vet att de inte är rätt forum men tror att ni här kan mer om moter.. Jag har en 323i 84 och har problem med tomgången.. den är väldigt hög.. När ja startar är den som den ska.. men om jag rör gasen så blir den onormalt hög när ja släppt gasen igen.. och på den nivån håller den sig sen.. vad kan de vara? tomgången går ju inte att ställa med elektrisk inspr. tack på förhand /Jonas | |
|
Vid gasspjälet sitter en vakumklocka som ställer upp spjälet mär motorn stannar. Densamma stänger så fårt motorn startar igen. kolla om den funkar, du käner i gaspedalen! Anars kolla på tongångssliden/ventilen under insugsröret, brukar krångla. (finns tråd under 3serie) Är det du som skall bygga turbo på din bil? Var bor du? Jag har samma projekt på gång själv med min 323-84! |
|
|
Tomgången går visst att ställa på L-jetronicen! Om du ställer dej vid höger framskärm och lutar dej lite lätt mot insuget så har du en skruv som pekar mot torpedväggen. Den sitter en bit in, närmast dej på insuget. Ungefär där slangen går från insuget till bränsletrycks regulatorn. Hoppas du hittar den =) Blanka däck AB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.