|
|
|
|---|---|
Wblad |
Sakta men säkert gav min 728 upp en dag. Bilen har blivit stående sedan dess. Men jag har bytt bränslefilter, pump och fördelare/rotor, men den vägrar starta än då. Tacksam för lite tips för sakerna kostar som bekant pengar. PW |
|
Skriv gärna hur felet uppkom lite mer i detalj+symptom på felet..(annat än vägrar starta). Annars kan du få lite tips rent generellt: Tändstiftsproblem?Kontrollera alla kabelanslutningar.. Insprutning:kallstartventil?Termotidgivare?,Tillsatsluftslid?,rent av styrboxen som felar?,"Tjuvluft"?,bränsletryckregulatorproblem?Reläfeltill bensinpump?,Alla säkringar kollat? kolla om den får bensin?,gnista?,hur ser stiften ut? osv först,lite svårt att annars komma rätt i något som liknar hjälp. Mvh Janne. |
|
|
Kolla batterispänningen! För låg spänning kan gör att bilen vägrar starta trots att batteriet orkar driva startmotorn. Mvh |
|
|
Hade samma fel på min Fiat en gång i tiden. Det började med att stereon flippade av/på sen ca 10 minuter senare så dog motorn. Det var kolen i generatorn som var slut, alltså ingen laddning till batteriet. Bilen fiúnkar så länge batteriet ger power men när det tar slut så e det stop. Butade kol sen gick han igen som en klocka(Fiat klocka) min V8a klocka tickar mycket skönare :) |
|
|
Ta ut boxen,lägg den på marken.Montera efter några timmar,det kanse hjälper?!Hade samma problem på min 528-84.Spridarna har inte fått jord.Bilen stog hela vintern o jag glömde ta bort batt.polen.Glöm inte ladda upp batteriet! Går bestämd framot! |
|
Wblad |
Jag tackar så mycket för alla tipsen. Är nog på väg att lösa problemet, info och ev bilder kommer senare. Har haft bilen på BeTe i Växjö för en genomgång och det som meken hittade där har han aldrig varit med om. Men mer följer när jag modifierat lite detaljer. PW |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.