AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
507

Bilen har bara gett upp vad för fel

Wblad
Sakta men säkert gav min 728 upp en dag. Bilen har blivit stående sedan dess. Men jag har bytt bränslefilter, pump och fördelare/rotor, men den vägrar starta än då. Tacksam för lite tips för sakerna kostar som bekant pengar.

PW
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Skriv gärna hur felet uppkom lite mer i detalj+symptom på felet..(annat än vägrar starta).

Annars kan du få lite tips rent generellt:
Tändstiftsproblem?Kontrollera alla kabelanslutningar..

Insprutning:kallstartventil?Termotidgivare?,Tillsatsluftslid?,rent av styrboxen som felar?,"Tjuvluft"?,bränsletryckregulatorproblem?Reläfeltill bensinpump?,Alla säkringar kollat?

kolla om den får bensin?,gnista?,hur ser stiften ut? osv först,lite svårt att annars komma rätt i något som liknar hjälp.

Mvh Janne.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla batterispänningen! För låg spänning kan gör att bilen vägrar starta trots att batteriet orkar driva startmotorn.

Mvh
P4
22
P4
525D -01
Hade samma fel på min Fiat en gång i tiden. Det började med att stereon flippade av/på sen ca 10 minuter senare så dog motorn. Det var kolen i generatorn som var slut, alltså ingen laddning till batteriet. Bilen fiúnkar så länge batteriet ger power men när det tar slut så e det stop. Butade kol sen gick han igen som en klocka(Fiat klocka)
min V8a klocka tickar mycket skönare :)
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ta ut boxen,lägg den på marken.Montera efter några timmar,det kanse hjälper?!Hade samma problem på min 528-84.Spridarna har inte fått jord.Bilen stog hela vintern o jag glömde ta bort batt.polen.Glöm inte ladda upp batteriet!

Går bestämd framot!
Wblad
Jag tackar så mycket för alla tipsen.
Är nog på väg att lösa problemet, info och ev bilder kommer senare. Har haft bilen på BeTe i Växjö för en genomgång och det som meken hittade där har han aldrig varit med om. Men mer följer när jag modifierat lite detaljer.

PW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.