|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Liten_men_snabb |
Bilen duger utmärkt som den är...men det kan alltid vara kul att lägga lite pengar på den ibland. Nu under vintern när hon får vila varmt, tänkte ja få mer liv i den, som skall väckas till våren. Ngn som har ngn erfarenhet ang. chip eller liknande på en Z3 M?? Min är av 99 års modell... Är det ngn idé att byta till ett sportavgas? Tycker att det som redan sitter på är helt okej, och är eg. inte ute efter ett som låter mer, skulle vara för jobbigt att köra längre sträckor nercabbat. Utan är kanske mer ute efter effekt... Kom gärna med tips...är dock ej ute efter att pilla för mkt, som t ex turbo, nas...osv.. |
-RW- |
en Z3 ska man inte röra den är läcker som den e. Men jag har sett nån här i stan med Djupa fälgar, säger bara oj,oj,oj. Har du inte djupafälgar testa det så får du se skillnaden. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
Liten_men_snabb |
Jag är fälgkåt...men för en gångs skull, tycker jag att org. fälgarna som är på...är otroligt läckra! TYcker att varken hamann, schnitzer eller ngn annan har kommit med bättre. |
|
dessa gör att jag blir alldeles till mig... Länk MMMMmmm vilka fälgar...skippa resten av skiten dock...dvs vingen och allt annat Tomas.S/Aiit films |
|
Liten_men_snabb |
Jo, dom är helt klart värt att kanske byta ut mot..? Ngn som vet om org. Z3 M fälgar finns i 18" eller kanske t o m 19". Bara originalfälgar alltså... |
|
Så pass jag vet så fanns dom bara i 17"... Tomas.S/Aiit films |
|
|
Håller med om att originalfälgarna är mycket läckra som de är till Z3 M. Kolla in Fredrik M:s 2.8, fälgarna är minst sagt djupa och de fyller verkligen ut hjulhusen! Läckert men opraktiskt, till och med med Z3:ors mått mätt :) Funderade i somras på att skaffa mig en sån där liten Hamann frontläpp som monteras på originalspoilern, men det blev inte av för det var så mycket annat som kostade pengar. Jag tycker den är nästan perfekt som den är. Kanske kunde man sänka den någon enstaka centimeter bara? |
|
|
Antera har en fälg som liknar Z3 M org, den heter Antera 309 den finns upp till 20" Länk |
|
|
Liten_men_snabb Har du tittat på www.mh-gtr.com ? Där har du några extrema Z3:or... MVH Patrik |
|
| Rattmuff? | |
| Länk | |
| Äkta kärlek x 2 :) | |
|
Det jag gjore var att: 1. Fixa ett bättre chassi. 2. Bättre sång i rovan dvs byte av avgassystem. 3. Montera stag 4. Byta stolar då orginal visserligen är sportstol men väldigt hal sådan. 5. Byta däck. Jag bytte aldrig fälg utan skodde orginalfälgarna med r-däck. Men ett byte till 18" är nog inte helt fel. Du får ner profilen lite. Att smäcka dit 19" eller större tror jag inte på. Man tappar mer i funktion än man vinner i utseende. Mvh Stefan |
|
Liten_men_snabb |
Stefan: Du verkar ej nöjd med bilen som den är då? ;) Nä, jag funderar på att sänka den ngt, men tycker nästan att väghållningen duger...rätt svårt att få kast i kurvor i höga farter. Men stag ska dit!! Jag har satt dit värstingdäck...245 fram, o 265 bak...dyra, men värda vartenda krona! Fast det blir nog att bygga om strålkastarna till xenon istället. Känner en som kan göra det...kan vara läckert. |
Liten_men_snabb |
Besiktnigen borde ej ge mig problem om jag installerar xenon på en Z3 va?? TÄnker ej på inställning o s v, utan på att det ej finns org. |
|
Nej inte på vissa punkter. Gasa mera så får du se. |
|
|
Liten_men_snabb: Här har du ett snyggt kjolpacket... *NOT!* Jag skulle ta betalt för att köra den här Z3:an. Länk |
|
|
Doggeli, Det är vad jag kallar "Starship surprise" =) /Manuel |
|
Liten_men_snabb |
Doggeli...usch va hemskt! Flera tusen ingenjörer på BMW kan ej ha fel ;) |
|
Länk så! 18 tummare (kopior)! det hade jag velat ha om jag hade haft en M Coupé/Roadster! Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Liten_men_snabb: Tycker att du ska satsa på ett Hamann sportystem eller liknande. Om jag inte har fel för mig så mullrar de mest vid gaspådrag/acceleration och låter mer normalt vid jämn gas/fart, exempelvis på långresor. Rekomenderar även att du beställer "Tiff Needell - Burning Rubber" från Länk -räkna dock med att fastna i tullen och få betala en hundring extra. doggeli: Hans bil lär ha varit snyggare när den vara kvaddad ;-) Extra snyggt är ju att han behållit de (i mitt tycke svinfula) originalfälgarna och satt på ett slutrör modell groteskt! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.