|
|
|
|---|---|
|
Tja, skulle vilja veta vad det är för fel om tempmätaren varierar från arbetstemp och neråt, ibland står mätaren i mitt och sen kan den gå neråt det blåa, vad kan det va för fel. 318 ti | |
|
Det kan vara termostaten, hade liknande fel på min gamla 325 Touring. Kolla med en närliggande verkstad, lätt att se. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| det är inte glapp i anslutnongen kabel - givare..... | |
|
ja, jag hade tänkt mig termostaten, kan de va dyrt eller, men vad menar du med....Ju fler cylindrar desto tommare plånbok. 318 ti |
|
"John Drake" |
majja: En termostat kostar mellan: 100-250:- Att byta den är mkt lätt...tager max 10 min. Se bara till att du får den monterad åt rätt håll Fjädern på termostaten skall peka mot motorn när du Monterar dit den.....Du byter den med fördel med motorn kall, annars kan du behöva lufta kylaresystemet kan vara lite knepigt i bland...(luftfickor)motorn vill koka då...inte bra, Toppen kan slå sig. John Drake.... |
|
Termostaten till min 325:a kostade 135kr. Tog mig en halvtimme att byta och lufta systemet. Med "Ju fler cylindrar desto tommare plånbok" menar jaq lite ironiskt att ju fler cylindrar min egen bil haft, desto mer har den kostat i drift och underhåll. En användarsignatur. Majja, mekar du själv? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Det slog mig, kolla glykolhalten, det kan vara för lite glykol i kylarvattnet. En fråga, har du köpt bilen nyligen i Stockholm och är den bostongrön, en kompis till mig sålde sin nyligen nämligen. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
nej, Asken, jag har en nepalsilver, och mekar gör jag, fan va bra då ska jag byta termostat. 318 ti |
|
|
Hur luftar man kylsystemet då, har ingen aning, men med lite råd så kanske. 318 ti |
|
schneberger |
en fråga till i detta ämne då. har en bmw 320i 91:a e36 har bytt "whiskey"kpopplong samt termostat. men biljävel kokar ändå kan det vara så att jag måste lufta och hur gör jag ?! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.