|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 518IS -88, som jag inte kan komma in i. Låset på förarsidan fungerar inte, förbindelsen mellan låskolven och själva låsmekansismen har lossnat, så det händer ingenting när man vrider runt nyckeln i låset. På passagerarsidan är låset förstört pga inbrottsförsök. (Man kan inte trycka in nyckeln tillräckligt långt) Jag har tidigare låst upp bilen med centrallåset via bagageluckan, men nu har batteriet tagit slut, så det enda jag kan öppna nu är bagageluckan. Hur kommer man enklast in i bilen? | |
-RW- |
ring Polisen, så öppnar de det åt dig:) |
|
Hejsan! Om du inte vill förstöra bilen mera kan du kanske försiktigt ladda på batteriet via belysningan i bagagen. Annars kan du lyfta upp fronten en aning för att sedan komma åt någon +pol i motorutrymmet att sätta laddare på, ex startmotor. Sedan när batteriet är laddat låser du upp som du är van. Annars kan du bryta dörren i överkant för att få ner ett verktyg att dra upp låsknappen med. Lite brutalare behandling blir att krossa en ruta... |
|
|
Polisen? Hmmm, jag har ringt en bärgningsfirma, men de skulle ha 630kr för att öppna bilen. Det är ganska mycket pengar för en fattig student :( |
|
|
jaha.....kanske skulle du fixat till låsen innan detta hände?Nu när det dock har hänt så får du väll ringa en låssmed som kan pilla upp låset åt dig. Tips:byt sen alla låsen som är sönder ;) Mvh Ricke |
|
| Hur menar du med att försiktigt ladda batteriet? Jag har en batteriladdare, skulle det gå att koppla in den till innerbelysningen i bagageutrymmet alltså? Eller bakljusen? | |
|
Hallåj! Ta ca 80 cm lång ståltråd som är ganska grov typ 3-4mm så böjer du till en krok på ena änden på ca en deci diameter, sen så böjer du till den på andra sidan så att du har ett bra grepp om den sen så är det bara att pressa ner kroken mellan fönstretlisten och rutan på nån av dörrana mittemot den där lilla saken man låser dörren ifrån insidan sen så fiskar du tills du känner/ser att dörren låser upp sig. brukar funka för det mesta men ifall inte så kan du ta en plattskruvmejsel som är som fyrkantig just nedan för handtaget så att man kan he dit en skiftnyckel så är det bara att ta en hammare och banka in mejseln så långt in i dörrlåset som går sen så tar du skiftnyckeln och vrider mejsel åt det håll som låser upp. kanske inte är det grasiösaste men du kommer då in.. |
|
|
Försiktig laddning: normalt laddar du med ca 4 A om du kopplar laddaren direkt till batteriet. Om du kopplar laddaren till belysningen i bagagerummet är det tveksamt om de kablarna klarar att leda 4A till batteriet, de kan bli varma, kanske brinna! Du borde alltså ladda med lägre strömstyrka (men samma spänning) Antingen med ett strömbegränsat aggregat eller med en resistor i serie med batteriet. Mät upp plus och minus på bagagelampsockeln innan du kopplar in. brum brum |
|
|
Nu har jag lyckats låsa upp bilen! Jag tog en reservnyckel och slog med en hammare in den i den sedan tidigare misshandlade låskolven i passagerardörren. Nu verkar det gå att låsa upp bilen om man trycker in nyckeln lite extra hårt även utan hammare. Tusen tack för alla tips! Mvh Tobias |
|
| ..såja..nu har vi lärt oss hur man tar sig in i en E28...fattas bara lite tips om hur man startar den utan nyckel oxå så öppnas världen för alla som vill skaffa sig en E28 :oP.... | |
|
Greger: Det vet jag hur man gör, man tar de två kablarna som alltid hänger fritt under tändningslåset (oavsett bil och modell) sen kortsluter man dem, så gör de iaf alltid på film har jag sett, måste vara busenkelt att sno en bil... ha ha. :-) önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.