|
|
|
|---|---|
hogbergs |
Hej börjar bli sugen på en bmw igen. Har sett en fin 535:a har gått drygt 30000 mil, vågar man köpa en långmilare? vad tycker ni? Tomas |
|
Min hade gått 23850 när jag köpte den nu har den gått 23900 och den är jättefin , går bra och har mycket utrustning ! _____________________________________________ Länk |
|
| Bara den är välservad ska det väl inte vara några problem. M30 motorn lär väl hålla hur länge som helst. Men hela bilen har ju rullat 30' så det gör ju inget att syna allt noga. | |
| Wrath> Har du lyckats köra hela 50 mil med din nya bil?:-) | |
| 535 är och jag säger det igen den förmodligen mest officiellt kända felfria motorn som BMW byggt. Finns egentligen bara ett någorlunda stort problem och det är kamaxeln som bestod av sämre gjutgods och därför slits ganska snabbt, i synnerhet om den körts hårt och service har uteblivit. Mycket vrid och jobbar totalt obehindrat, drar en del soppa men pendlar du lite längre sträckor så behöver inte den blandade förbrukningen ligga nämnvärt mycket över 1l/mil. Mycket mycket bra för en såpass gammal motorkonstruktion på hela 3430cm3 i en tung bil...drar inte mer soppa än betydligt nyare bilar från speciellt andra bilmärken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.