|
|
|
|---|---|
|
Hur stora fälgar resp breda kan man få på en M3 e30? Får man på 265/30-18 bak? Felix | |
|
Jag vet inte men 10"-fälg går ju in utan problem... "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
|
///M3 E30: Kör du med det i bak på din svarta fara Christian eller? Felix: Jag vet i alla fall en som kör med 255/40/17 på en vanlig e30 i bak utan några problem med skrap. Så det borde väl inte vara några problem på en M3E30 tycker jag. Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=) |
|
|
Det jag tänker på är att man ser inte många M3:or e30 med 18" och definitivt inte med 10" brett. Men man tycker att hjulhusen borde svälja en hel del, den var ju trots allt framtagen för racing. Felix |
|
|
Jag har sett några stycken i alla fall med 18", men inte med 10" breda. Det är väl bara att prova, så märker man om det får plats eller inte. Pröva även att slänga iväg ett mail till någon som kör med sin M3 på bana på t ex BMW sportklubben. |
|
|
Fram måste man byta till Evo III:ans skärmar som har större hjul hus. En fråga, varför köra med så breda däck? (265/30) Mvh Abbe Länk |
|
|
Fick detta svaret av en vän för ngt år sedan. OBS! Detta gäller ju så klart så länge man inte ger sig på att rulla skärmkantern! (Huva!) "Du ska ha 7.5" breda fälgar med 225:or (eller 7" med 205:or) runt om. :) Valet beror ju lite på vad du är ute efter, utseende, behålla/ändra balansen i bilen. Exakt vad som ryms beror lite vilka däck du tänker använda. E30-karossen är ju lite trång framför framhjulet (där bromsluftkanalen kommer på vanliga E30'n). original M3: 7"x15" ET30 med 205/55R15 original M3 Evo: 7.5"x16" ET27 med 225/45R16 8"x17" ET32 ger ungefär 3 mm frigång mellan fälg och fjäderben, dvs längre in så bör du inte ha innerfälgkant. 8.5"x18" ET20 med 225/35R18 är nog det största jag sett. Jag misstänker dock de tar i innerskärmen i framkant. Med 8"x17" ET20 är man ganska nära bakre skärmkanten men vad jag minns så var inte skärmkanten bearbetad på den med 8.5"x18" ET20 med 225/35R18. Inåt borde det vara minst 15 mm frigång gissar jag." |
|
|
Okej grabbar, jag tror att jag har fått svar på på min fråga. Tack så mycket. Abbe: Jag har sådana fälgar idag, undrade bara om de skulle passa, rent hypotetiskt. Felix |
|
|
Min kompis köpte handsmidda 9,5" fälgar från italien med 265 bak till sin M3E30, han fick inte dom under, kan dock ha varit ett ET problem, för dom sitter som en handske på min brors 735'a Han blev bra sur iallafall, då han märkte att det inte kommer att funka, och modifiera skärmarna är ju nästan uteslutet på en M3'a eller hur? Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
stensth>>> Hur går det med din spakelhög till "wannabeebil"?? :) "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
| ///M3 E30: Det återstår att se vad som händer med den. Har lite planer för den, får se vad som händer efter helgen med de planerna. | |
|
Stensth>>> Varför hålla på och spakla och dona när det finns färdiga varianter att köpa för en "billig" peng... :)) "///M3 E30 - När du älskar att köra!" |
|
|
///M3 E30: Hmm, nu hänger jag inte med dig här! Jag har inte spacklat och donat vad jag vet på den bilen?!?! Jo, visst finns det riktiga varianter, men de gjordes ju inte med turbo! Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.