|
|
|
|---|---|
david525 |
Hejsan Min BMW 525 -95 lider av klonk i dörrarna. Det klonkar ofta även i mycket små gupp. Vad kan det bero på? Kan det vara dörrögat (jag tror det kallas så), dvs där dörrlåset låser fast dörren. Jag kan dock inte se något värre slitage. Jag har även mycket svårt att avgöra om det är fram eller bakdörren. Jag hatar klonk!!! Är det någon som har ett förslag på lösning? Byta dörröra? Tack David |
| Det brukar hjälpa med att smörja upp dörrnäsan, me jag har aldrig varit med om något klonk-ljud från dörren. på min bil har det knirrat lite, det försvann när jag smorde upp i dörrnäsan. | |
[Sunet]Foppa |
För att få min dörr/bil tyst från knirr och klonk var jag tvungen att göra tre saker. 1. Smörja listen med vasselin enl hassos tips. 2. Rengöra och vaxa anläggningsytan på karrosen 3. Smörja dörrnäsan MVH Joakim |
|
Dörrnäsan?? Vilken e det? M-POWER!!!!!!!!! Länk NYA BILDER!! |
|
| "Dörrnäsan" är hålet i dörren som låser fast den i b-stolpen. | |
|
Jag hade ett missljud från förarsidans dörr vid ojämnheter i vägen. Satte eltejp på "blecket" i b-stolpen (hittade tips på forum). Efter detta har det varit tyst. |
|
|
TACK för tippset om dörrnäsan. Äntligen blev jag av med klunkandet i vänster framdörr!!! Detta FORUM är ovärdeligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.