|
|
|
|---|---|
|
Funderar om det är värt att investera i ett överdrag till bilen. Den skall stå i varmgarage i ca 3 månader och jag vet sedan tidigare att det blir rätt dammigt. Har någon erfarenhet av detta, jag vet att det kan bildas kondens mellan överdraget och bilen men det gäller väl bara om den står i kallgarage (alltså där temperaturen varierar en del). I övrigt är jag intresserad av leverantörer och priser, gärna egna erfarenheter. | |
|
Dum fråga kanske, men kan man inte, om bilen nu står i ett varmgarage (privat), exvis slänga över ett par tre gamla filtar som skydd? Eller dammar bilen igen i alla fall? *Best Man Wins* |
|
|
Tja nu är det ju 50 andra som står i garaget så det blir ju en del åkande och dammande antar jag. Har sett överdrag på en Porsche som står i det garage som jag har just nu. Verkar ju praktiskt, detta garage städas 1 ggn/månad så det blir ju inte över-#%&-ligt dammigt direkt. Nu skall jag byta så jag har ju inte riktigt koll. |
|
|
Tror det inte blir några problem i ett varmgarage med kondens. Överdrag finns i alla möjliga material och prisklasser. Jag skulle välja ett som inte är för hårt och strävt i tyget, så man inte repar bilen när man drar det av och på. Tänk på att bilen bör vara ren innan du sätter på det. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Jag kör med modellen BUDGE som är lätt och andas. Finns t ex på Persåkers Speedshop!! -------------------------------------------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
Använde förra vintern biltemas "dyrare" överdrag i kall garage gick hur bra som helst! med ute tempen här uppe var rätt jämn så det gick utmärkt!! BMWCS # 4445 |
|
| Det lättaste är att ta ett tunt lakan och lägga över.... | |
|
Jag köpte ett överdrag på mekonomen i somras. Värsta dyngan. Pajade direkt när jag försökte sätta på det på bilen. Var alldeles för liten för min bil trots att de angav att det skulla vara just denna storlek. Totalt värdelöst. Ska nån köpa ett överdrag, satsta på kvalite och betala ordentligt eller ta ett lakan som W säger ovan. |
|
|
Kan också rekommendera budge som finns bla hos persåkers speedshop. Har flera sådana överdrag, och de fungerar bra och håller. Kostar runt tusenlappen, och är definitivt värt pengarna, andas och släpper därför igenom eventuell kondens. |
|
|
Tack för tipsen, skall kolla in Persåkers Speedshop vad de har. Antar att de har ett "generellt" E46 överdrag eller kanske något som passar för en hel bunt modeller. Återkommer med rapport på min frilans-sida om det blir köp ... |
|
|
Kan bara hålla med föregående talare angående BUDGE överdragen. Lätta, andas bra och är av god kvalitet. Jag köpte även mitt hos Persåker, längd och bredd på överdragen anpassas mot dina mått på bilen...det är inte gjorda för någon speciell bilmodell. //Niclas |
|
järnet |
Persåkers Speedshop? Var faan ligger Persåker? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.