AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.316

Varför läcker spolarvätskan ut?

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Hej,

Har hänt ett par gånger att spolarvätskan läcker ut till hälften. Händer när jag fyllt fullt i behållaren. Andra gånger händer inte detta utan den är helt tät. Misstänker nån backventil eller liknande. Nån som vart med om nåt liknande?(har ingen intensivrengöring och lilla burken för bilar utan strålkastarspolning)

MVH/Dan
730 -94
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har ingen erfarenhet av V8:ans utseende i motorutrymmet,men trångt verkar det vara iaf..Om den läcker borde du se någon fläck på marken,kontrollera sen slanganslutningarna vid det misstänkta läckagestället..Brukar kunna vara spolarslangarna som börjar täta dåligt vid spolarburken.
Blir m.a.o lite mera belastning på dessa vid fylld burk o därigenom läckage emellanåt...Svårt att se på V8:an kanske?
En möjlighet iaf.

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kolla hur pumpen sitter. Sitter den på burken en utfasning som på E39 så kan det vara gummitätningen runt sugröret som behöver bytas.Gummit torkar av spolarvätska och då blir det otät. När burken är full så har du ett högre tryck vilket ger högre läckningstendens,Hade lite bekymmer med tätningen på min intensivburk när jag köpte bilen som stått still i ca 6 månader. Kan ju även vara en backventil som är trasig så att när du spolar blir det en hävsugseffekt så att burken sugs ur.

MVH
Hasso

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Tack för tipsen ska ta en titt på slangar och anslutningar till helgen!
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
jag hade en spricka i min behållare

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Hade samma problem med min tidigare 525, den läckte så fort man fyllde på spolarvätskan, fast min var sån JÄTTE stor behållare på 8,5 l tror jag, hade intensiv plus dim o halv/helljus spolning. tog isär hela burken tog bort pumaprnarngörade dem och plastbehålaren..sattte ihop den fyllde på med vätska och så funkar altt som det ska och spolarvattnet försvinner ej...testa med det Dan, om den är inte sprucken förstås!

MvH Bmw 4-ever

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Tack för alla svar!
Tar tag i detta på Söndag, men som någon sa det är trångt kring V8an.

MVH/Dan
730 -94
Nissen
min burk hade sprukit men jag byte packningen vid pumpen också kostade 8kr på BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.