|
|
|
|---|---|
|
Moss! Har sprungit på en 328 sedan 1998, mörkgrön metallic, sportinredning, sportstolar med delläder, AV, 4 airbags, stereo, eltaklucka, 17" LM fälgar samt vinterdäck. Bilen är svensksåld, 2 ägare, MEN den har rullat 12.000 mil...bilen har servicebok och verkar ha använts som pendlarbil. Min fråga är, bör jag oroa mig för miltalet på en sådan vagn? Priset lockar ju.. 169.000:- Tack! /Klas | |
|
12.000 mil är väl inget för en -98? Jag skulle känna mig mer säker på att den inte är skruvad. Om bilen är uttagen i början av -98 så blir det 2.400 mil/år i genomsnitt vilket är helt normalt. Är bilen bara servad ordentligt så skall det inte vara några problem. Som exempel är min 540 uttagen slutet -99 och har nu rullat 11.500 mil (3.800 mil/år i genomsnitt)... |
|
|
mosse: Här är två BMW 328 till som kanske kan vara av intresse? Länk Länk roadZter |
|
|
Tack Danne! Nej du har rätt, milen bör ju stämma bra. Tack för tipsen på 328, den blåa touringen med Alpinafälgar är jäkligt snygg, har tittat på den tidigare! :) Hälsn Klas |
|
|
12´mil tror jag inte du behöver bekymra dig om. Är den bara välservad så lär den rulla många mil utan större problem. Min har gått 9200. Det som pajat hittills är sätesvärme och fläktmotstånd, inget annat verkar vara på väg än iaf.. Danne, Den ena annonsen var väl en E36, ganska snygg iof men ändå inte samma bil om man säger..? Mvh Anders S. |
|
|
Tror inte att 12' mil är några större problem vad gäller själva bil utan mer när den ska säljas kan det bli kinkigt att få någon annan att köpa en bil med ett upplevt högt miltal. /Simon |
|
|
Tänk på att det största värdeminskningen redan har skett. dvs. en 12' milare för 169' är ett hyfsat bra pris. En 5' milare hade kostat över 200'! //Marin |
|
|
MArin. Yes, har tagit med detta i beräkningarna. Det finns en handfull 328:or i Sthlms området som rullat mellan 5-7000 mil, men så begär dom ju som sagt runt 200 eller mer. Denna bil hade ju dessutom sportinredning + taklucka etc... Problemet blir kanske att sälja bilen om 2-3 år. Tack för svaren! /K |
|
|
Anders S.: Helt rätt, den ena bilen är en E36'a. Jag missade detta... roadZter |
|
|
Jepp, men en väldigt snygg E36:a! Faktum är att jag nästan tycker E36 touring med M paket och snygga 18" är lite råare än E46 touring.. :) |
|
|
E36 kontra E46 rent estetiskt är ju en smaksak, själv tycker jag det är stor klasskillnad till fördel E46. roadZter |
|
|
Vill bara tillägga att 328:an E46 som nämns ovan e krockad och väldigt importerad med skum historik. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Länk denna bilen allså. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Det kaske förklarar det relativt låga priset. //Marin |
|
|
Lågt pris även för en skum krockad bil :-D Fundera lite över min 'signatur' innan du handlar bara =) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Är det inte den ratten ganska ovanlig som "original-ratt" i 328-E46? Bytt ratt efter airbag-utlösning? Långsökt kanske.... Men det är ett väldigt lågt pris för dom låga milen måste jag hålla med om. Mvh Anders S. |
|
|
Usch... traktor-ratt :-D Själv så bytte jag ratt i min E46 pga. att jag ville ha sportratt- multifunktion med farthållare, vilket inte alltid varit standard på tysksålda BMW. Men det är ju grymt bra pris på den silverfärgade. |
|
| Tänk på att 98 var den första årsmodellen och att mycket av småfelen fixades till 99an. Tänk även på att du säkert får igen de extrapengar du lägger på en som gått lite kortare. | |
|
När det gäller E46 tänk på två saker. Dra av priset för ett termostatbyte, typ 2000:- och se till att bärarmarna/länkarmarna fram är bytta. De skall se ut som två bumeranger intill varandra med små stag mellan sig. Det skall inte vara en enda "bumerang", då är det den gamla underdimensionerde bärarmen. Mvh / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.