AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
465

blir min bil godkännd på bilprovningen?

sc
66
scott
525 e60 2004
hej, som sagt har en 320i 1991 import den är sänkt till maximal blir det problem med bilprovningen??? vad ska jag göra..helst vill inte byta fjädrar .
tack så hemsk mycket för eran svar
P.S, jag äger första gången 320i 1991 e36 har nån haft för sånt...vad är bra och vad är dåligt med den vad är kneppet...och den är 6cylinders måste jag köra 50 i fyran???
mase
svar nej.som ska inte bry sej.de enda e att d inte e lika bekvämt för dej(men snygare),så dom kan inte klaga på något.

hmm...har aldrig hört talas om att man kan få nerslag på besiktningen för att bilen är för låg...det skall var om bilen på ngt sätt utgör en trafikfara i det sänkta skicket, men det finns det nog ingen som gör :)

50 i fyran ? du kan ju faktiskt välja växel själv :)
2:an,3:an,4:an,5:an...välj själv...det får man ju anpassa till omständigheterna...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Det finns en tråd då det var någon som fick nerslag på just sänkningen, då var det noterat om det i tyska reg beviset. Sök på forumet.

Mvh Abbe
Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Om bilen är sänkt på ett sådant sätt att fjädrarna hänger löst i luften när man hissar upp bilen så går den inte igenom (om du inte har tur). Om detta är fallet så kan du spänna fast fjädrarna med t.ex slangklammor i båder den övre och den undre tallriken.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du måste ha fjädringsväg, hjulen får inte ta i någonstans och fjädrarna får inte vara så korta att de riskerar komma ur sitt läge. Annars får du sänka så mycket du vill förutsatt att köregenskaperna inte försämras för mycket.

Jeppe
Fr
18
Freppo
518i -93
Min kompis fick problem när han skulle inregga en 5-serie som var tysk i sverige. Den var sänkt men det fick den inte vara.
Men så länge din redan är inreggad så tror jag inte det är några problem.

Freppo
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Polarn hade en gammal 3.0:a som inte gick in hos besiktningen så de fick besikta i lastbilshallen. Gick igenom...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.