|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har bokat en 528 Touring -98 nästa vecka som jag förhoppningsvis köper. Vill bara ha några tips om vad jag definitivt skall tänka på. Papper på att nycklarna är dom ända till bilen. Att bilhandlarn programmerar halvljusautomatik. På importguiden står det att man skall ha EWG-certifikat. Stämmer det? Har någon fler tips? //Stefan | |
|
Hej! Har du kollat upp bilen med BMW i Sverige? Har du kollat upp andra bilar i närheten om denna mot förmodan skulle vara i sämre skick än förväntat? Har du kollat med säljaren om han/hon/den kan hjälpa dig med exportadministration? Annars - LYCKA TILL!!! Mvh /NP |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
EWG-certifikat kan du glöma. Med CoC-certifikat fick man rabatt när man skulle bes bilen om man visade upp. Det är numera borttaget. Ska bilhandlaren programera om halvljusautomatik kan du ju be dem att gå in och verifiera mätarstälningen oxå. |
|
Hej Bilen står hos en BMW-handlare i Frankfurt, så fler finns att titta på, inga problem där. Vad behövs för att BMW Sverige skall kunna kolla upp bilen, vad kostar det? Och säljaren fixar exportadministrationen, kostar mig 300 Euro, han har även gett mig pris på beg vinterdäck med fälg på 250 Euro (låter billigt) //Stefan |
|
|
Chassinummer och det kostar ca 200:- har jag för mig. Be dem faxa dig kopia på FZB och serviceboken. Då kan du jämföra uppgifterna från BMW sverige och kopiorna. Om möjligt prata med gamla ägaren - honom hittar du på FZB. Mvh /NP |
|
|
Hej Har ställt några frågor till försäljaren via mail. Då han inte besvarat mitt mail på två dagar, ringde jag upp honom. (Euler GmbH i Frankfurt, BMW återförsäljare) Då var det inga problem med några av mina frågor endast EuroPlusgarantin som gäller ett år. Jag trodde att den räckte längre //Stefan |
|
Lasse H |
Europlus garantin kan täcknas för flera år. Jag fick 2 år efter lite förhandling. /Lasse H |
| Jag trodde bara europluskunde tecknas i samband med att bilen var ny. Kan man verkligen köpa en europlus till en begagnad bil? | |
|
Europlus är en beggaranti. Max 7 år tror jag bilen måste vara. OBS det är en tilläggsförsäkring man betalar för ett par hundra euro. Kan man se förhandla in den i priset hos aukt BMWåf då är det ju lysande. Asken |
|
|
Åker ner till BMW i Frankfurt på onsdag, får väl se hur bra EuroPlusGaranti man kan lyckas tjôta sig till. Det står en BMW 528 Touring och väntar. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.