|
|
|
|---|---|
|
Ett litet tips i vintermörkret, byt lyktglas! (Mina såg egentligen ganska ok ut men jag bytte i alla fall eftersom BMW hade en schysst träff förra veckan där man kunde köpa grejor med lite rabatt.) Vilken skillnad! Det är som att få en ny vindruta. Mina glas hade bara gått 7500 mil men oj oj oj. Det var som om jag fått extraljus på bilen. Mvh/ Micke R | |
|
Vad kostade glasen? Jag funderar på att byta själv då mina är ganska "blästrade". Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Micke R: Människan som har en välutprovad babagerumsmatta:) Tack för bra input så nu har man löst shoppingproblemen nästa månad:) Mvh Asken |
|
-RW- |
men går det att byta glaset, jag har en liten spricka på ena sidan, och varje gång det regnar så blir det immigt där i. |
|
Glasen kostar 256:- plus moms. Men det är till E46 det, jag vet inte vad E36:ans kostar? På E46 är de av plast, men är det inte av glas på E36? -Asken. Det visade sig att förpackningarna var felmärkta... Så nu har de beställt den på nytt! Fasa över att beställa grejor någon gång som man inte kan prova på parkeringen. ;-) Mvh / Micke R |
|
|
Är nog ingen större prisskillnad till e36, var ganska billigt iaf. Tror att de är gjorda av plast till e36 men jag är inte 100% säker. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Och jag som trodde att det bara gick att byta ut "hela satsen" på E46... (640:- ink moms för båda sidor var ju inte farligt heller) Var det bökigt? På E36 finns det att beställa på motornord (750:-/ st): Länk Mvh Anders S. |
|
|
Det ena ljuset tog 1 tim. 18 min. Det andra tog 9 min. Lite guidning får man här: Länk Men det är ett par andra saker som kan vara bra att känna till. Så fort jag får tid kan jag skriva ner mina erfarenheter. Snabbform: Man behöver inte ta bort täcklisten under strålkastaren helt. Den kan sitta kvar i skärmen. Blinkersen har ett mycket synligt bläck när man tittar ner genom hålet, MEN det är inte det man skall trycka på! Man skall trycka på ett annat som kanppt inte syns lodrätt under det första.. Mvh / Micke R |
|
|
Hej! Någon som vet om det går att byta enbart glasen på E30? |
|
|
På E30 byter du hela insatsen för ca:350:-/st,ta med clipsen till dom samtidigt då dom till 99% säkerhet går sönder. Henrik |
|
|
För E36 finns det tre olika sorters glas beroende på tillverkningsår. Det är "riktigt" glas så jag pyntade drygt 700 spänn/styck för mina har jag för mig. Min E36:a hade då gått 9500 mil. |
|
-RW- |
CoolBlueM3Coupe// jag har också hört 700:-, är det lätt och byta den? |
|
Micke, hur långt hade din bil rullat när du bytte? Var det några problem med att få det tätt med gummipackningen mellan täckglaset och själva lamphuset? Jag har själv tänkt att byta eftersom jag har upptäckt små sprickor i glaset där halvljuslampan lyser som starkast. Sprickorna verkar inte släppa igenom fukt men de påverkar säkert ljuset. Mvh |
|
|
Min hade gått 7500 när jag bytte igår. Inga problem med tätning. Om amn vill kan man köpa nya gummilister men det gjorde inte jag, det sitter som gjutet i alla fall. Mvh /Micke R |
|
| -RW-: Vet ej, jag bytte även dimljusinsatser så jag lämnade in det hela till min lokala BMW verkstad. | |
|
Jepp, har också små vågor i glaset. Likadant på alla E46:or jag kollat på som gått mer än 5´mil. Orsaken skulle visst vara att man "normalt sett (tyskland?) inte kör med halvljus hela dagarna och därmed skapar den värme som då uppstår". Citerat från en Bmw-försäljare i Stockholm. Mvh Anders S. |
|
|
Tjenare. Jag gav nästan 1000:-/st för mina glas på BMW. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.