AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
750

Kupevärmarsladd i E34?

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Hej! Jag undrar vart hålet för kupévärmaruttaget sitter på en 525i -90. Jag har plockat bort handskfacket och ett antal kåpor/plåtar så nu ser jag torpedväggen bakom mattan. Där hittar jag 3 hål. 2 lite större och 1 litet. Det lilla sitter något till vänster. Ett av de stora hålen sitter (utifrån sett) under vindrutetorkaren på passagerarsidan. Det sitter en plastkåpa under torkaren, under denna sitter hålet. Jag undrar vilket hål man ska använda sig av? Det verkar vara olika på E34orna, eftersom min fars 525TDS Touring inte alls har samma hål... Tacksam för hjälp.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
hmmm, lär väl inte spela så stor roll. välj det som är närmast den plats där du tänker sätta uttaget (kontakten) och undvik att kabeln böjs mer än nödvändigt. gummibussning i hålet förhindrar nötning och tätar.

tommysbmw
BMW 330e xDrive

Vill minnas att genomgången från kupén till motorutrymmet finns under/bakom värmeskölden/isoleringen på höger sida om motorn.
Använd en vass syl så hittar Du den, den kan även ses innifrån kupén bakom mattorna mot torpedväggen.
Lycka till.
Ps. Glöm inte att täta runt genomföringen då du satt dit kabeln. Ds

NoFear
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja jag har hittat hålet. Det sitter en väldans massa lim i hålet. Ett vitt/gult lim... Ska man plocka bort isoleringen i motorrummet och borra igenom hålet eller hur ska man göra? Ska man borra innifrån och ut?
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Har Du hittat rätt hål ;-), så skall Du inte borra, det satt en gummitätning på min som jag stack hål i, drog sedan igenom kabeln och tätade från motorsidan.

Lycka till

NoFear
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
OK. Jag misstänkte också att man inte behövde borra hål... Vad tätade du med för något runt sladden/hålet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.