|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett dunkande ljud i bakvagnen när jag svänger åt vänster. Bilen är en e30 320 -86 och min gissning är att diff-funktionen (ej diffbroms) på ngt sätt ger ifrån sig detta dunkande. Ka man renovera en bakaxel eller är det billigare att köpa bättre beg?? Letar BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 och e30 diff | |
| Kan vara silentblock oxå... | |
|
Vad e det? Letar BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 och e30 diff |
|
|
Hjullager kandet också vara.... Och avgas system som går emot kardanen ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Det låter enbart när jag svänger åt vänster och det låter även om jag åker på en raksträcka fast ut mot mitten på vägen så att säga. Det är alltså när högerhjulet snurrar fler varv än vänsterhjulet som det kluckar/dunkar. Letar BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 och e30 diff |
|
|
eller när vänsterhjulet är belastat Letar BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 och e30 diff |
|
|
Länk Här kan du läsa om silentblock och hur du eventuellt skulle kunna byta, men jag rekomenderar en rep. av en auktoriserad reparatör för detta jobb. (Det är inte jättedyrt). Silentblock är ett "standardfel" på flertalet modeller tyvärr. Det är den bussning som håller hela bakvagnen på plats bl.a..... Nu såg jag att det handlar om en -76a, jag vet inte om den har denna bussningen i bakvagnen men eftersom jag redan har skrivit så mycket så postar jag ändå. Enklaste sättet att lokalisera problemet borda vara att lägga lådan i friläge och hissa upp bakvagnen och snurra på hjulen. |
|
|
Vad gör ett silentblock? Detta handlar om min andrabil, en 320 e30. Jag tror nu att det kan vara ena drivknuten. Det slår enbart när jag gasar och inte svänger åt höger. Kan kanske vara att det slår i knuten när den får belastning, lr? Letar BMW e30 med defekt eller ingen motor, e21 och e30 diff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.