|
|
|
|---|---|
|
Er det mulig på min bil?? | |
|
Det skulle jag absolut tro. Jag har gjort det på min 730iA V8 09/92 och det var inga problem när jag väl fick tag på en. Läs mer i min dagbok <a href="Länk. // CLiFF - Länk Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain |
|
|
Tydeligvis vanskelig å få tak i.. Fant du den på skroten eller måtte du bestille ny?? |
|
|
Jag hittade en begagnad till slut, men jag letade i flera månader. Ny tyckte jag var för dyr, framför allt på grund av att jag inte var säker på att det skulle fungera. Så här i efterhand är jag så nöjd att det hade varit värt att köpa en ny om jag inte hittat någon begagnad. // CLiFF - Länk Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain |
|
|
Jag har knåpat ihop lite info om farthållaren men det är till en E34 med 6:a Länk www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Det var din beskrivning som ledde in mig på fel spår ;-) Jag köpte t.o.m. en farthållare till en 6:a, men tji fick jag... Till en V8 automat behöver du bara dessa delar: 1. En E32 V8 utan farthållare 2. En styrbox 3. En "gasmotor" inkl. vajer 4. Ett reglage att sätta vid ratten. Inga kablar! Styrboxen kopplas in i fördragen kontakt bakom vänster högtalare (vid förararens vänster fot). Gasmotorn monteras bakom vä lyktor. Fäste finns färdigt. Dock var jag tvungen att lossa lyktorna, annars gick det inte att få in gasmotorn. Därefter kopplas vajern in till gasreglaget under plastkåpan som täcker hela motorn och till sist reglaget in i fördragen kontakt under täckkåpan vid rattstången. Klart! Inte en centimeter kabel behövdes för mig. Bara en massa tålamod. BMW kvalitet :-) // CLiFF - Länk Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.