|
|
|
|---|---|
| Funkar det! det är ju samma motor fast olika stolekar på ventilerna! en polare säger att det ska funka! Men jag vill vara säker! vad tror ni? | |
|
Är inte 93:an 16 ventilare? Mvh Abbe Länk |
|
|
Det är väl oftast inte samma motor? Egentligen så fanns ju inte 318is -89. Och om den fanns så hade den samma motor som 318i -89, dvs m40 (8 ventiler, 115hp). Men! Jag har ändå hört att det finns 318is från slutet av -89. Dom lanserades säkert då som -90. Alltså: Om du skall ha en 16 ventils topp (vilket du skall) så skall du titta efter 318is från -90 (ev slutet av -89) och frammåt. Dock vet jag inte om en -90 skulle passsa på din. |
|
|
Har inte -93:an kamkedja, och -89 rem eller? kanske drevet passar... säkert ngn som vet... ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
| Det är en topp från -91 men han sa att dom va lika från 89 tilll 91...men det är en 91:an topp jag har! | |
ant |
318is 16V tillverkades som jag har förstått från september 1989 och gick då säkert som Gunneriusson säger som tidiga 1990. det ska även vara samma motor i e30 och e36 så länge det rör sig om 318is med 16 ventiler. dock så har e36:an 140 hästkrafter mot e30:ans 136. vad detta beror på vet jag inte, möjligt att grenrör skiljer sig lite kanske? |
| Det sitter väll extractor på E36:erna orginal, IS modellen alltså! | |
ant |
det gör det på e30 modellen också. m42 motor. det sitter iaf på min. ============================= Länk |
| Okey, men jag får toppen på måndag och jag hoppas att allt går bra! Har desutom ventiler till en 318IS -93 till salu + kammaxlar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.