|
|
|
|---|---|
|
Alltså, är det stor skillnad mellan 3.6 och 3.8 motorerna? Kom gärna med exempel på landsväg & stadskörning med de olika alternativen. Mvh Pär | |
|
3,8an ska vara ca en dl billigare pr mil enligt bränsledeklaration 3,8an ska dra 1,35 blandat.jag kör min mycket billigare ca 0,75-0,8 landsdväg, ca 1,1l blandat. men då bor jag ju ej i en storstad heller utan trafiken flyter bra. |
|
///M5T |
Min 3,8'a drar prick 1,05 landsväg och cirka 1,4 till 1,6 här hemma i stan... Är 0,75 upmätt eller enligt färd-datorn Jocke? Var tvungen att korrigera min eftersom den visade för lite (korrigerings faktorn var på default-värdet 1000). |
|
Hur korrigerar man det?? Min visar för lite! //BS |
|
///M5T |
Kolla under "Tips och teknik"-->"Mekartips"-->"Mer bus med färd-datorn" här på www.bmwpower.nu |
|
Nä jag har kollat på färddatorn så det kanske är som du säger, ska prova att korrigera,men jag har inte reagerat på att den skulle ha dragit just nå mer än ca 1,1-1,2 blandat,tycker att jag kommer långt på soppan. sen står det i boken att den ska dra 0,82 landsväg så 1,05 tycker jag låter lite väl mycket för landsväg. |
|
///M5T |
Kan ju kanske bero på mitt chip... E din chippad...? |
| Hej jag har en m5 92b,3,8 å min drar ungefär 0,9 på långväg ock 1,2 i statstrafik. Kollat utan färddatorn. Jag är förvånad det är ju många hästar att släcka törsten på!!! (Men som dom säger vill dom ha ska dom få!!!) | |
|
0.9 vid landsvägskörning är väl inget här snackar vi 1.7 - 2.0 landsväg och minst det dubbla stadskörning! M5 3.8 M5 POWER |
|
|
///M5T Nä min är inte chippad. |
|
|
ok, 3.8 motorn verkar inte dra så blodigt mycket. Finns någon vänlig själ som har en M5 äldre än -91 som har några siffor på förbrukning? Mvh Pär |
|
|
Vid vilken hastighet skulle 3.8:an dra 0.8-0.9l/mil? Undrar hur f-n det går till?, min går att få ner till 1,0L om man tar det jävligt lugnt(enl färddatorn). Bilen är ommappad utan kattar. Ivar F M5 |
|
| min 3,6:a drar 0,9 enligt färddatorn när man kör ca.90km-men vem gör det när man åker i en m5 | |
|
Hej igen! Jag körde upp till stugan i fjällen det är 42 mil kollade då och den hade dragit 0.91/mil och jag marsade ungefär 100/kmh!!! Hemma här i stan tar den 1.1 1.2/mil!! Har kollat med att tanka fullt hela tiden å inte kollat färddatorn så det bör ju stämma?!!! Men om man fäller ner så sörplar det ju friskt!! |
|
|
Jag har en M5 -90, alltså en 3.6'a. Min bensinförbrukning ligger konstant mellan 1.1-1.2 l/mil i snitt. Jag kör dock en hel del landsvägskörning i ganska normal hastighet. Cobra_Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.