AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
690

Köra med instrumentpanelen borttagen.

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Undrar om elektroniken tar skada om jag kör med bilen medans min elektrikerpolare byter SI-batterierna? Dvs instrument och SI kort borttaget.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Intressant tanke! Borde inte vara några problem. Instrumenthuset innehåller väl bara indikatorer och inga givare så elektroniken blir ju inte av med några "inputs" men man vet aldrig...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Nä precis....man vet ju inte, fast å andra sidan såååå kanske man lär sig något på att testa =)
Anton
Glöm det med en gång,laddströmmen till batteriet går denna vägen via laddningslampan ock instrumenthuset.Du kan bara köra så länge det finns ström i batteriet,sen har du en spännande bogsering med släckt belysning att se fram emot.
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Man tackar Anton!

Jag ser inte fram emot den dag jag behöver använda bogseröglan som sitter och blänker i skuffen.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Anton:
Allvarligt, e det så ?

//Ticco

www.ticco.com
Anton
yes.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Okey, ja det var ju ett jäkla sätt å koppla skiten...

//Ticco

www.ticco.com
Anton
Glömde en sak, du kan köra utan si-kortet bara du har kontakterna isatta bak på instrumenthuset.
Precis, funkar inte.
Jag vet, jag provade i veckan, blev ståendes mitt i en kosrnig, efter ett tags funderande kom jag fram till att det var en sluten el-kretts, som inte längre var sluten...

Inget att rekomendera, iaf inte som du ska köra inne i stan dom jag... =)

MvH
//Martin

325iM
"Tuned by SpeedCenter"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.