AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
730

Plockade bort katten på M40! Resultat:

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Lite bättre vrid och kanske lite mer effekt... Mer bas i avgasljudet....

Vridet är jag säker på men Effekten kan va att jag ibillar mig för att den låter mer...

Om jag säger så här... Den gick ju inte sämre ialla fall!

----------------------------------------------------------------------------
Min E30:
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Men var det värt slitet att behöva montera dit grejerna inför varje besiktning?

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Japp!! Helt klart....

Min E30:
Länk
Har du jämfört acceleration till 100 resp 200?
Undrar vad blev skillnaden där...?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kan bli svårt att mäta tiden 100-200.
Bilen toppar ju inte mer än 180km/h :)
//Marin
Orson
Mmm högst troligt att man märker skillnad på en 316... Mycket imponerande, en fråga bara, mappade bilen om sig själv då också eftersom det blev sådan otrolig effektökning?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Marin: mycket riktigt.... 188 faktiskt :)

Orson: Ja har aldrig sagt att det har blivit någon otrolig effekt ökning!

Min E30:
Länk
Om du fått mer vrid har du naturligtvis fått mer effekt. Kan inte få det ena utan det andra.

Det är effekt man känner...
W
187
W
BMW 316 -89
Visst skulle jag vilja ta bort katten men mitt samvete säger ifrån då man gärna vill värna om den natur vi har kvar. En annan sak som får mig att avstå är dom feta böterna man får om man åker på en flygande bestiktning. Miljöbrott = 15000 laxar är det värt det?.
Jag håller istället på att spara ihop till en 2 tum fullflöderskatt för 1700 kr så att man kan erstätta det 1,5 tums sugrörs systemet man har. Undrar hur ljudet blir med 2 tum till efter katten därefter en 2.5 tums mellan dämpare och sen en liten 2.5 tums dämpare i slutet någon som vet?

Mvh Martin

Mvh Martin
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Lägg inte ner för mycket tid å pengar på att trimma en 316i. Själv tänkte jag byta kam och grejer i min gamla innan jag vaknade ur drömmen och insåg att en 325:a var en smartare idé....som jag tog bort katten på, körde raka rör, resultatet blev en svagare bil som lät som en raggar Opel manta...bara att skruva tillbaka.

/J

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
15000laxar...... Nu tog du väll i ändå...

Ok effekt vrid kalla det vad ni vill men jag trodde vridet hade ökat om den var starkare på låga varv....

-----------------------
Min E30:
Länk
W
187
W
BMW 316 -89
Tyvärr så gjorde jag inte det :(
Att plocka katten är miljöbrott och klassas i samma klass som att dumpa olja i sjön dvs "medvetet utsläpp av giftiga och då även miljöfarliga ämnen i naturen".

Sen kan du ju alltid blåneka....

Men ärligt talat är det inte värt att kosta på sig en sportkat för runt 1700:- och slippa alla besvär. Som bonus så bevar du ju miljön också :)

Mvh Martin
W
187
W
BMW 316 -89
Sen gäller ju även förmildande omständigheter och i hur stor skala som brottet omfattar. Tex om ett multinationellt företag tar och dumpar 100 000 liter klorin i vätten så får dom nog pumga ut lite mera än 15000:-. Men denna lag gäller för den allmänna befolkningen för att då förhinda att man häller ut tex spillolja i vasken...

Mvh Martin
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Är detta verkligen sant ???

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.