|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Hur mycket kan sprutet reglera bränslemängden mha lambdan ? Säg att jag byter spridare så att skillnaden blir "10% större spridare än luftmängdmätare". Kommer då sprutet själv kunna justera in vettigt lambdavärde vid normal körning (ej fullgas) ? Eller inom vilket område kan sprutet justera själv ? | |
|
Har för mig de är +-5% på dom där. Men om du tex sätter i 300cc spridare så funkar de nog bra,bara att den går lite surt om de är kallt.. |
|
|
300cc ? Jag har ju 149 original. |
|
|
Jag tänker sätta 535:ans spridare, Bosch 0 280 150 203, på 185cc, torde vara ganska bra.... hoppas jag.. får juh se hur det blir. Men det e juh utan turbo som jag kör, och det blir med en m30 luftmängdmätare oxo... ///air, BMW Club Finland #2150 325:an -> Länk |
|
|
Med spridare och luftmängdmätare från samma bil så borde det ju funka bra. Min tanke är väl snarare att ta bort luftmängdmätaren och ta ett värde från mapsensor och stoppa in i originalboxen. Men det blir nog ingen större precision. 10% fel är nog snålt räknat även om jag lägger mycket tid på att mäta upp originalsignalen. Trist om bilen ska dra en massa bensin eller gå alldeles för snålt under normal körning. Då har jag ju gått ett steg bakåt istället för framåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.