|
|
|
|---|---|
| Jag måste passa på att fråga om vad ni har för stötdämpare på era 525:or? Mina är slut och jag är inte sugen på att köpa BMW original då de kostar 7000:- för alla 4! Har kollat hos Mekonomen, de har MONROE som kostar 4000:- komplett. Några andra bra stötdämpare? Tips? Bilen är ej sänkt. | |
|
Om du själv skall behålla bilen mer än 4.000 mil så glöm Monroe, det är rena skräpet om man tittar på livslängd. De enda som är glada åt de dämparna är verkstäderna som får byta 3 ggr så ofta jmf med BMW original. De görs av Sachs eller Boge och håller väldigt länge. Jag tycker dessutom att både komfort och väghållning är bra mycket bättre med original än Monroe (cykelpumpar!!!). Jag hade möjligheten att provköra och jämföra 2 bilar med just dessa uppsättningar stötdämpare och jag kan säga att det var skillnad redan när de var nya. Lägg några 1.000 mil och skillnaden blir säkert ännu större. Det är värt merkostnaden för original. Kolla med Bildelsimporten eller Motornord om originaldämpare, har för mig att de också säljer dessa. Stefan |
|
| Hur bra funkar ett Eibach-kit? Det säljs komplett med fyra stötdämpare och fjädrar för 5995:- på bildelsimporten eller om det var motor nord. | |
| OK Tack för svaren. Jag planerar att behålla min bil så länge som möjligt. Då ska jag inte köpa Monroe! Jag har kollat med Bildelsimporten, de säljer BOGE komplett sats om 4 stötdämpare för 4580:- BMW tar som sagt närmare 7000:- för alla 4. Det blir nog Bildelsimportens dämpare! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.