AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
828

om bmw är sänkt till max

sc
66
scott
525 e60 2004
hejsan!!!
jag har köpt en bil från tyskland den är en 320i och max sänkt med sommar däck det är svårt att köra här i sverige men med vinter däck klarar det med en hel dl...frågan är:
jag vill inte sätta på orginala fjädrar och det kostar massor med pengar...har ni nån tips om att kan man höja den lite på nån annan sätt... tacksam förföhand.
MVH scott
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jag har alltid undrat, vad är max sänkt bil?

//Ticco

www.ticco.com
Hubbe328
Har du mindre sommarsvålar än vinterpuckar?
Eller är det dubbarna som gör höjningen under vintern...
Du kan köpa höjnings flärpar på biltema, bara att hissa upp bilen in med mellanläggen och vips så har du förstört hjulinställningar och så, men bilen är högre.
PS bilprovningen godkänner inte dessa. 29.90 per axel... + en tusing i hjulinställning om du inte vill slita däcken snett. Det enda raka är att köpa en sänkningssats med lite mindre sänkning än du har nu. kostar typ 1500-2000. + hjulinställning.
Har själv de funderingarna då jag nog blir tvungen att ta bort läppen på spoilern fram för att inte åka plogbil i vinter. :(. 17" sommar och 15" vinter)
Lycka till och tänk på att det finns inga bra genvägar till en bra bil.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ticco: Det är när du inte har någon komfort för fem öre utan du studsar/hoppas omkring hela tiden.
Bifogar en länk på en E21 som är nästan är maxsänkt enligt SBP som den gick igenom. Den fanns det lite komfort i faktiskt, saknar min e21:a!
När det satt 4 pers i bilen så hade den en markfrigång på drygt 1 cm från bakaxeln till marken!!!=)

Länk

Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Okey, som min gamla 200sx då kanske...
Länk

//Ticco

www.ticco.com
Ti
2.587
Ticco
420i -14
stensth:
323 (2,5L EVO III) Va fan e detta !!! :)

//Ticco

www.ticco.com
Tror den här inte är långt ifrån max sänkt! =)

Länk

/Manray/
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Du menar tottalt okörbar :)
Kanske har han coilovers som han har skruvat ner max bara för show !?

//Ticco

www.ticco.com
*B
535
*Bumse*
324td -88
Detta är maxsänkt = noll komfort = gokart:

Länk

Lätta inte på högerfoten!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ticco: Jadu, förhoppningsvis så kommer den att komma ut till våren med en annan motor i sig så den kommer att flytta lite mer än vad nuvarande 2,5L gör!!=)

Det är gött när det bara drar iväg mer när turbon laddar för fullt!=)
Det är inte markfrigången p.g.a all plast man har satt på som räknas. Det är hur mycket hjulen försvinner upp i hjulhuset.

Min åsikt.
*B
535
*Bumse*
324td -88
Jag kan lova dig att markfrigången till underredet är lika liten som till "plasten".

Lätta inte på högerfoten!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Länk

Bra att ha ;)

Min e lagom....Kolla bild nedan. Fast min kat. är ganska platt, har skrapat emot en del bulor

Länk

Geee mig hardtop !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.