|
|
|
|---|---|
|
har tittat på en 735IA, som jag bedömer det, i ett bra skick, särskilt med tanke på åldern. Dokumenterade mil. Bilmodell: BMW 735IA, SVENSKSÅLD SAMMA ÄGARE 14 år Årsmodell: 1987 Inredning: Odefinierad Växellåda: Automat Mätarställning: 12500 Mil Övrig information: Automat. AC. ABS bromsar. Airbag förare & passagerare. Fjärrstyrt c-lås. Elhissar. Elspeglar. Elstolar. Färddator. Larm. LM-fälgar. Stolvärme fram. Elmotorvärmare. Dubbade vinterdäck. Svensksåld, samma ägare i 14 år. ny växellåda med 1 års garanti från BMW. Pris: 59000 kr Vad säger ni? Borde väl kunna erbjuda en del sköna och relativt problemfria mil?! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! | |
|
Ganska mycket pengar för en 15 år gammal bil, å andra sidan möjlighet till ett billigt bilägande i övrigt. /Simon |
|
|
Det lät mycket dyrt. Halva priset är mer rimligt. Jeppe |
|
|
Verkar ju vara en mycket välhållen bil men mer än 40-45 går nog ändå inte att få. Mr C |
|
|
Det var kort sagt : SVINDYRT! Skippa den och leta vidare... om du är ute efter en 735i som inte gått långt kan du nog hitta en 735i 88-89 med max 20000 mil på mätaren för under 30000 kr. Hade själv en 735iA -88 som jag gav 21000 kr för. Och en polare har en 735iA -88 med 14000 mil på mätaren som kostade 25000 kr. ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
| 59.000 är för dyrt, men visst får man räkna med att ge mer för en sådant unikt exemplar. Är den så fin som det verkar som kan 40.000 vara rimligt. | |
|
På pluskontot=Behöver ej ha fungerande kat,låga mil,ev som du skriver billiga mil framöver..kanske. Minussidan=fel pris,första årsmodellen av E32:an(iofs är väl dem flesta "barnsjukdomar" botade nu,men ändå. I och med detta pris så borde skinn?,"feta hjul"?,kanonlack?,kanonskick? ingå :) Intressant bil iaf med dem milen tycker jag...så allting beror sen på den berömda vill ha faktorn i slutändan ;) Mvh Janne. |
|
| Hej! känner till bilen, stod hos Lexus i Stockholm i våras för 49000 kr 11000 mil. Det var den första E32 jag tittade på när jag börja leta bil. Sv-såld första ägaren en äldre man från Östermalm som mest hade den stående ner i garaget, byttes in hos Lexus där han köpte en ny sådan. Bilförsäljaren köpte Bmw själv och körde med den ca 1 år sen blev han tvingad att ta ut en ny Lexus som tjänstebil och Bmw blev till salu för ovannämda 49000 kr. Såldes till nuvarande ägaren innan jag hann fundera mer på bilen i våras. Milen är ärliga och bilen skick är klart över medel -87. Nuvarande ägare har tydligen råkat ut för automatlådehaveri så det blev säkert inte billigt. Men 59000 kr är för högt, max 45000 kr tror jag är mer rimligt pris PoK. | |
|
tack för alla era bidrag. lådan är renoverad för över 20ksek! och fräscht läder är det! jag får väl samla mig och ge ett bud, väga 'vill ha' mot pengen. känner ni till denna försäkring som ingår: "Vi erbjuder 12 månaders garanti på alla våra bilar genom Svensk Bilgaranti". vad kan den vara värd (jättemycket om nåt händer så klart, men i ett köpläge?!) ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
På jobbet erbjuder vi de flesta av våra bilar denna 12 månaders garanti, så visst kan du väl lägga på nån tusenlapp till priset om den garantin finns. Vad jag vet gäller denna garanti motor/växellåda/elektronik och eventullt drivlina. Den 735-87 ifråga, säljes den med denna garantin? Har aldrig hört om att Svenks Bilgaranti tar sådana gamla bilar, särskilt inte gamla BMW 7-serier. Men om det går att få med denna garanti vore det ju toppen! se mer på svenskbilgaranti.com ______________________________ Mvh Tomas Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.