|
|
|
|---|---|
| Jag har en 525TDS-Touring -92 ca27000mil Hyfsat skick bra maskinellt lite rost på baklucka, ac fungerar ej på klimatanläggningen, automat, drag, silvermetallic ,lastbilsreggad=1087kr/år i skatt. Hur mycket kan vara ett skäligt pris för denna bil | |
|
25-30'? Klimator kostar kanske uppåt 10' att laga. Rost kanske ett par tusen att laga och lacka om. Dessutom har väl tvåsitsiga BMW en begränsad kundkrets skulle jag tro. 27 000 mil underlättar inte heller vid försäljning. Dessutom är inte TDS så poppurlär som dieselbil eftersom den är törstigare än motsvarande BMW och Audi....vad säger ni andra? /Simon |
|
|
Nog borde den vara värd mera än 25-30 tusen. För inte är väl TDS Touring utan klima värd endast 25-30 tusen. Skulle nog tippa på runt 50 000 om bilen är ok. Mer om den är riktigt fin |
|
|
Tippar på 35-40'. //Marin |
|
|
Vill man överhuvudtaget åka lastbilreggad BMW? Antingen att nät o inget baksäte eller vara orolig för att farbror haffa skall kolla... Bättre o köpa bensinare om det är skatten man vill komma undan.... Det blir nog svårt att hitta en köpare när den är lastbilsreggad. Nu får du nog inte så mycket för den, men regga tillbaka den så blir det bättre pris. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Varför skulle det inte finnas en kundkrets till en lb-reg BMW. Kan ni nämna någon pickup med motsvarande komfort,körglädje och prestanda! dessutom så finns ju baksäte med tillhörande prylar för att återställa bilen. Håller med om att den är törstigare än motsvarande tex AUDI men vadå motsvarande BMW? Är det någon som hört talas om en 525 bensinare som drar 0,71 blandat körning..... Men jag tackar och bugar för era kommentarer 35-40` tippade jag själv! | |
|
JAG VAR NÄRMAST!!!! |
|
|
vad är det för fel med lb-reg? du kan ju åka dit 10 gånger om året och ändå tjäna på det... varför man inte åker bensinare istället? för mig kostar det 10-11:- milen med bensinare, 3:- milen med en diesel... behöver jag förklara det närmare? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] Länk |
|
|
lite information till dom som inte gillar lb-reggat väldigt enkelt..betalar 750 kr i skatt 1.50 kr billigare litern i sämsta fall!! finndiesel 4.20 lit=5 kr billigare lit.. sen det fina med kråksången..man har rätt att montera tebax sätena för att tillfälligt köra folk 2 månader om året!!!dvs när polisen stoppar en så har man juh precis kommit in i 2 månads perioden..dvs man åker inte dit (vet av erfarenhet)..det som händer är att snuten blir lite purken och mumlar nå´t obegripligt..sedan åker han sin väg..*s* köra en bensinare är juh inte bara oekonomiskt utan korkat åxå..;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.