AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
959

Mycket vit rök

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Har lyft på ljudkåpan i mitten och där är det torrt,kollat vevhusventen å det verkar funka och det är inte kladdigt nånstans i motorn ,alla kablar är mätta och funkar, lite lyftarknatter vid kallstart däremot ojämn tomgång innan den blivit varm.Den drar mer bensin och olja.
Kan det handla om ventilkåpspackning eller insugsmembran?Ska jag använda bilen överhuvudtaget.
Många frågor men är det nån som har ett tips.
Mvh Dic.

Fe
264
Felix
320dA M Touring -08
Du skriver att den drar mer bensin och olja, än när då måste jag fråga? Hur länge har du haft bilen? Är det bara vid start den ryker eller är det även efter ett par mil?
Sök inlägg på rök, där kan du läsa om bilar som ryker mycket vid start. Nu när det börjar bli lite kallare så ryker V12:orna lite mer än andra bilar med lite mindre motorer. Även det stora avgassystemet gör sitt. Det billdas mycket kondens och det kan ta en bra stund att för det att bli "tort" och sluta ryka. I sommras märkte jag inte av att bilen rök onormalt mycket men nu har det kommit tillbaka.

Felix
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hej Felix!
Har letat lite på forumet och hittat lte grann.Det verkar lite som det handlar om kondens då jag kör sträckor runt 2 mil och inte längre.Däremot ryker det kraftigt vid kickdown tillfällen(såå Jäävla rätt)blev dock orolig när jag läste om topplockspackningen,vad kostar sånt?
Olja och bensin förbr har stegrats sen Ca:1,5 mån
från 1,48/mil till idag 1,61/mil.
Mvh Dic.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.