|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 535 -88 som vibrerar under tomgång, detta kanske är normalt för en sån gammal bil. Vad kan detta bero på? Sedan tycker jag också att bilen låter lite som en diesel bil under tomgången ett "tuffande" ljud, vad kan det bero på? Och en sista fråga, hur ofta skall man byta luftfilter? Filtret ser bra ut men man kanske skall byta ändå? Anders G | |
| Om du har en E28 ska du byta luftfilter vid INSPECTION 1. Om du har en E34 ska du byta luftfilter vid INSPECTION 2. | |
| Kolla att alla motorfästen sitter ordentligt, det krävs inte mycket innan det börjar vibrera. | |
|
Min börjar tuffa ibland när den är kall men när den är varm som skakar den inte eller tuffar hmm _____________________________________________ Länk |
|
| Om det tuffar, kolla grenrörspackningarna! Man märker ganska lätt om det är någon som läcker när man känner med handen runt grenröret... | |
|
Misstänker också att den läker där , för när grenröret blir varmt så uppstår inte problemet _____________________________________________ Länk |
|
|
Tack för svaren, dags att börja felsöka. Anders G |
|
|
Samma här , Tack boys _____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.