AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.001

Z3 stenskottsskydd

Lasse H
Halloi!
Såg ett smidigt stenskottskydd som sitter framför bakhjulen på MZ3.net Kan man få tag i liknande i Sverige? /Lasse H
Jag har sådana på min, fungerar kanon. Men har tyvärr inte hittat dem i Sverige. Jag köpte mina på Länk vilket blev ruskigt dyrt.
Dels tillkom frakten, men skulle det betalas tull, både på grejorna och frakten.

Enligt dem fanns deras grejor på ett fåtal ställe och inte alls i Europa, men det var kanske mycket säljsnack.

Men en sak är säker, de fungerar jättebra.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Lasse H
Fredrik: Wooops, hur dyrt blev det?... Jag har precis lagt en beställning på Solution.... Priset jag fick var 39.95usd för grejerna och 16usd för frakten. Totalt 55,95 usd = ca 500 spänn. Hur mycket tull tillkom det då? bävar.... /Lasse H
Tullen är på 4,5% om jag inte minns fel, i ditt fall blir det ca. 25 spänn. Ärligt talat har jag lite dålig koll på vad det var som tillkom, jag handlade för nästan 1000 kr med frakt, som betalades i förskott, men fick ändå lösa ut grejorna med ytterligare 500 kr. Har du tur går ditt paket som brev istället, stenskottskydden är ju helt platta och kommer i ett stort kuvert, och då är chansen stor att du slipper tullar och andra avgifter.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Lasse H
Tack Fredrik, jag håller tummarna! /Lasse H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.