|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Det var så att jag planerade att köpa en BMW som var importerad, och för att vara på säkra sidan så lät jag få den kollad av en bekant på Förnedrade Bil.. När han kollade i serviceboken sa han "Det företaget finns inte" och syftade på en stämpel som hette "Autohaus Fink" och skulle vara auktoriserad för BMW. Eftersom han är ganska vass på sin sak valde jag att tro på detta, och även ägaren till bilen som var med. Nu fick jag återigen ett mail från ägaren att han har kollat upp historiken kring bilen även själv och har fått reda på att företaget Autohaus Fink grundades -90 och lades ner -97. Nu är ju problemet, vem ska jag egentligen tro på? Är det någon här som vet något om detta? Är det någon annan som har stött på skumma serviceböcker med denna stämpel? Tacksam för hjälp! | |
|
Be säljaren styrka det med dokument som bevisar det han säger, eller ännu bättre - kolla upp det själv! --------------------------------------------- Länk |
|
|
Iså fall bör väl verkstaden finnas med i BMW verkstads katalog från nåt av de åren.. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Jag har ju kollat upp det själv.. Och mekanikern vi känner sa att verstaden inet finns i BMWs katalog.. Men jag kanske ska be honom dubbelchecka det med dom åren.. |
|
|
Hej, kan det vara Fink GmbH & Co. KG? Firman fanns i alla fall i våras och är auktoriserad BMW handlare, spanade in en enägd kortmilad M Coupé där som sedan såldes, det är inte den bilen? Den var köpt och servad på ovanstående firma. Ligger i Erlangen (lite osäker på stavningen på ortsnamnet, kan kolla hemma och om du vill ha e-postadress). Less is more? Single piston performance |
|
|
Hejsan! I min servicestation bok från 94/95, finns Autohaus Fink med och låg i Erlangen. |
|
| Länk | |
dumsnut |
Om det bara rör sig om en stämpel är det väl inte så mkt att orda om eller? Iofs om det rör sig om intervall II kanske ? Jag hittar ochså verkstaden i min bok. Man kan ju undra vad jeppen som jobbar på FB AB är för någon? När serviceböcker förfalskas så förfalskas alla data i den ffa för att få ned miltalen ej för att dölja missade servisar då tyskar i allmänhet är noga med dem plus att de ej kostar så mkt. Nej nej nej dumsnut |
|
Halloj Tja.. tydligen så finns firman då.. ;) Dock så är det något skummt med bilen i fråga eftersom där finns garantireparaion i Tyskland vid 6230 mil, sedan är boken stämplad EFTER detta datum med 4000 mil ungefäör.. Alltså är något fel ändå. för varför börja fiffla med en annars korrekt servicebok? Ägaren som har bilen kom på en mycket bra förklaring till varför bilen hade gått bara 700 mil på två år osv, dock så skiter han i att svara mig nu när jag ifrågasatte stämplarna..Sen var det tydligen nått fel på nån skiva på kardanen (jag är helt oteknisk och kan inte termerna, men det kallas nått i stil med hardy-skiva kanske? =))), tydligen vibrerade denna och det sägs att dom ska palla mer än 14000 mil innan dom blir kassa.. Men jag vet inte 100% |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.